کاهش چشمگیر قیمت ساعت موتورولا پس از عرضه ساعت اپل

هدیه ساعت اپل به مشتریان موتو 360

شرکت موتورولا که تا پیش از عرضه آیفون در ساخت موبایل‌های محبوب امپراتوری بزرگی داشت، در سال‌های اخیر چنان در ورطه تکرار و نابودی افتاد که حتی غول بزرگی مانند گوگل نیز نتوانست آن را نجات دهد.
کد خبر: ۷۷۳۰۷۴
چین، دروازه نجات موتورولا از مرگ

هنگامی که سال 2011 گوگل روی موتورولا دست گذاشت و این شرکت را تصاحب کرد، بسیاری فکر می‌کردند روزهای روشنی در انتظار موتورولا است.

اما انگار گوگل نیز امیدش را به رونق دوباره این برند از دست داد، زیرا خیلی زود آن را به شرکت دیگری فروخت. شرکت چینی که این‌بار وظیفه احیای موتورولا را به جان خرید، لنوو بود. این برند چینی که در سال‌های اخیر اعتبار و فروش خوبی برای خود دست و پا کرده، پا را فراتر گذاشت و برای تاثیر‌گذاری بیشتر در بازار تلفن‌های همراه هوشمند ریسک کرد و وارد معامله‌ای بزرگ شد.

حال موتورولا با سری افراشته و پرغرور گزارش اولین دوره مالی خود را که در مالکیت لنوو بوده منتشر کرده است. این تولیدکننده در سه ماهه اخیر نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 118 درصد رشد داشته و توانسته ده میلیون تلفن‌همراه به بازار مصرف‌کنندگان تزریق کند. برای پی بردن به عملکرد خوب مالی این شرکت بهتر است آن را با دیگر سازندگان مطرح مقایسه کنیم. در مقایسه باید گفت فقط شرکت شیائومی توانسته با رشد 178 درصدی خود از موتورولا پیشی گیرد.

موتورولا که در تصاحب یک شرکت چینی است، خوب می‌‌داند فروش بالا در چین چه پیامدهای مثبتی دارد و چند روز پیش فروش محصولات خود را شامل موتو ایکس پرو، موتو جی و موتو ایکس در چین آغاز کرد. از طرف دیگر، مسئول اجرایی موتورولا گفته اگر یک برند در کشور چین شناخته شده نباشد، نمی‌تواند در عرصه جهانی نیز بازیگری بزرگ باشد.

این رشد صعودی نشان می‌دهد شرکت چینی لنوو نسبت به گوگل مالک داناتری است. ناگفته نماند رقابت در بازاری مانند چین چندان هم راحت نیست و موتورولا در این کشور رقبای سرسختی مانند اپل و برند نوپای شیائومی را دارد. البته اریک استرلوه، مدیرعامل موتورولا نقش گوگل در بهبود برند شرکتش را انکار نمی‌کند و گفته است: «گوگل در تامین و توسعه منابع و بازسازی کلی موتورولا نقش موثری داشته است.» او همچنین اذعان کرده آنها اکنون در یک موقعیت طلایی قرار گرفته‌اند، زیرا می‌توانند از قدرت و نفوذ لنوو در چین بخوبی استفاده کنند.

اکنون محصولات موتورولا بعد از سال‌ها محدودیت در 50 کشور توزیع می‌شود و به‌نظر می‌رسد راه پیشرفت موتورولا نیز مانند بسیاری دیگر از برندها از چین می‌گذرد. این در حالی است که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های موبایل یعنی نوکیا در حال نابودی است و بلک‌بری نیز جایگاه گذشته خود را از دست داده است. با این تفاسیر موتورولا که در چند سال اخیر به فکر بازسازی خود افتاده، با ارائه گزارش مالی خود نشان‌داده وضعیت قابل قبول‌تری دارد. این شرکت پیش‌بینی کرده برند بعدی رو به افول سامسونگ خواهد بود!

مائده گیوه‌چین / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها