اپل، مقصر اصلی فقدان حسگر اثر انگشت در نکسوس 6

اپل حسگر اثر انگشت خود را از موتورولا دزدیده است

ظاهرا گوشی نکسوس 6 تنها به خاطر وجود حسگر اثرانگشت در گوشی آیفون به این امکان مجهز نشده است زیرا اپل در سال 2011 طرح این حسگر که در اختیار موتورولا بود را از این شرکت به‌سرقت برده است.
کد خبر: ۷۶۳۸۴۰
اپل حسگر اثر انگشت خود را از موتورولا دزدیده است

جام جم کلیک: هرکسی که با دستگاه‌های اندرویدی کار کرده باشد می‌داند که نام نکسوس به‌عنوان معرف بهترین استفاده از سیستم‌عامل اندروید برای یک تلفن همراه هوشمند محسوب می‌شود. بهترین تلفن همراه هوشمند ساخته شده با نام نکسوس را باید نکسوس 6 دانست. درمیان تمامی امکانات نکسوس 6 می‌توان از همه چیز راضی بود ولی تنها یک مورد است که کمبود آن به‌شدت بر روی این دستگاه حس می‌شود، نکسوس 6 فاقد حسگر اثر انگشت است ولی نبود این حسگر در این دستگاه ماجرای بسیار جالبی دارد که مقصر اصلی آن اپل است.

ماجرا از این قرار است که گوشی نکسوس 6 توسط موتورولا ساخته شده است و این شرکت از سال 2011 با همکاری شرکت کوچکی به نام Authentec مشغول فعالیت برای طراحی یک حسگر اثر انگشت برای دستگاه‌های همراه بود و در سال 2012 هنگامی که این شرکت کوچک به موفقیت 75 درصدی رسیده بود، موتورولا متوجه شد که اپل با خریداری کردن Authentec، نتیجه تمامی تلاش‌های این شرکت را به‌نحوی به‌سرقت برده است که دیگر نمی‌توان دراین‌باره کاری کرد.

به این ترتیب بود که اپل بر روی دستگاه‌های سری آیفون از حسگر اثر انگشت استفاده کرد ولی موتورولا از این امکان بی‌بهره ماند و نکسوس 6 بدون حسگر اثرانگشت به‌بازار عرضه شد. یکی از مسئولان پروژه نکسوس می‌گوید:

«ماجرا از این قرار بود که اپل به‌صورت ناگهانی شرکتی که قرار بود حسگر مورد نظر ما را تامین کند را خریداری کرد و به‌جز این شرکت نیز سایر گزینه‌ها به‌هیچ عنوان کیفیت قابل قبولی نداشتند.»

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها