آثار متنوعی از اتو پینه، هنرمند سرشناس آلمانی که در جنگ جهانی دوم حضور داشت، از هفته آینده در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته می‌شود. نکته جالب توجه این است که اتو پینه هنگامی که سال گذشته از قصد برگزاری نمایشگاهش در ایران اطلاع یافت، خوشحال شد، اما در این مدت درگذشت.
کد خبر: ۷۷۲۶۲۳

مجید ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی ارشاد و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران درباره این نمایشگاه گفت: شیوه‌ها و سبک‌های هنری و برگزاری نمایشگاه‌هایی برای معرفی و ارائه آثار آنها، از موضوعات مورد توجه موزه هنرهای معاصر تهران است. آثار اتو پینه به عنوان هنرمندی با نگاه فلسفی که از شرق نیز متاثر است در همین جهت نمایش داده می‌شود.

ملانوروزی بیان کرد: در برگزاری این نمایشگاه سفارت آلمان، گالری برکنر و شرکت دی‌اچ‌ال برای انتقال آثار اتو پینه از سوئیس، آلمان و آمریکا مشارکت کردند و امیدواریم همکاری و مشارکت‌ها در برنامه‌های هنری با کشور آلمان ادامه یابد. قبل از این نیز نمایشگاه آثار گونتر اوکر، هنرمند آلمانی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شده است.

به گفته تیل برکنر، مدیر گالری برکنر، اتو پینه در جنگ جهانی دوم حضور داشت و به دلیل شرایط جنگ در تاریکی زندگی می‌کرد، اما با پایان جنگ دوباره چراغ‌ها روشن شد و برای اتو پینه نور سمبل صلح قرار گرفت. بعد از پایان جنگ بود که این هنرمند و هنرمندان دیگری گروه «صفر» را تشکیل دادند.برکنر افزود: وقتی دعوت‌نامه موزه هنرهای معاصر تهران برای برگزاری نمایشگاه به دست اتو پینه رسید خوشحال شد، اما متاسفانه این هنرمند در جولای سال گذشته از دنیا رفت. نمایشگاه آثار اتو پینه از سه‌شنبه هفته آینده (پنجم اسفند) در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها