وعده وزارت جهاد کشاورزی:

قیمت مرغ تا پایان سال کاهش می‌یابد

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از کاهش تدریجی قیمت گوشت مرغ تا پایان امسال خبر داد و گفت: مرغ مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم، مردم نگرانی بابت ادامه روند افزایش قیمت‌ها نداشته باشند.
کد خبر: ۷۷۲۳۰۷

بر اســاس گزارش‌ها، قیمت مرغ در برخی مناطق به 8500 تومان نیز رسیده است. این در حالی است که ظاهرا تدابیر دولـــت برای تنظیم بازار مرغ از طریق توزیع مرغ 5500 تومانی تاکنون چندان موثر نبوده است.

حسن رکنی در گفت‌وگو با ایرنا، دلیل عمده افزایش قیمت مرغ طی روزهای اخیر را افزایش تقاضا دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا روزهای نزدیک به پایان سال روند افزایش تقاضا و مصرف ادامه داشته باشد.

رکنی تاکید کرد: برای تنظیم بازار گوشت مرغ و کاهش قیمت‌ها، طی روزهای اخیر مرغ منجمد با قیمت کیلویی 5500 تومان به بازار عرضه شده است تا بتدریج شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار مصرف باشیم.

به گفته وی، طی ماه‌های اخیر 150 هزار تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام از تولیدکنندگان خریداری و ذخیره‌سازی شده که این اقدام دولت برای تنظیم بازار گوشت مرغ و حمایت از مصرف‌کنندگان است.

وی تصریح کرد: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان نیز هر کیلوگرم گوشت مرغ را با قیمتی بین 6500 تا 7000 تومان خریداری و ذخیره‌سازی کرده است تا نه تنها مصرف‌کنندگان بلکه تولیدکنندگان نیز متضرر نشوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: عوامل توزیع در سراسر کشور از جمله میادین میوه و تره‌بار شهرداری‌ها، تعاونی‌های مصرف، مراکز عمده‌فروشی و خرده‌فروشی می‌توانند مرغ منجمد مورد نیاز را از شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ها تهیه و عرضه کنند، بر همین اساس مراکز توزیع به دلیل هزینه حمل و نقل با 5 تا 10 درصد افزایش می‌توانند محصول را به دست مصرف‌کنندگان برسانند.

رکنی گفت: مرغ منجمد قابل عرضه در بازار از کیفیت بالایی برخوردار است و مردم نگرانی برای مصرف این محصول نداشته باشند و پیش‌بینی می‌شود با عرضه مرغ سرد، آرامش دوباره به بازار گوشت مرغ و محصولات پروتئینی بازگردد. وی افزود: بیش از دو میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که حدود 200 هزار تن آن مازاد بر نیاز داخلی است و بخشی از مازاد تولید، صادر و بخشی توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار جمع‌آوری و ذخیره‌سازی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها