۱.۵میلیون بازنشسته حداقل بگیر هستند

آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان

نیمی از بازنشستگان، زیرخط فقر هستند

اصرار مجلس برافزایش حقوق بازنشستگان

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تلاش و اصرار نمایندگان برای افزایش قانونی حقوق بازنشستگان بر اساس نرخ تورم خبر داد.
کد خبر: ۷۷۰۶۷۳
اصرار مجلس برافزایش حقوق بازنشستگان

محمد اسماعیل سعیدی گفت: براساس قانون، مستمری بازنشستگان هر سال باید طبق تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا کند و پیشنهاد ما نیز در مجلس همین موضوع است.

وی افزود: سال گذشته نرخ تورم اعلام شده بیش از ۳۵ درصد بود اما حقوق آنها ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد بنابراین ما به التفاوت مانده از حقوق امسال بازنشستگان باید در سال آینده تامین شود و این مبلغ باید جدای از حقوق آنان محاسبه شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به اینکه بازنشستگان حقوق کمی دریافت می کنند بر همین اساس باید مستمری آنان و کارگران سالانه حداقل مطابق با نرخ تورم زیاد شود در حالی که در هیچ سالی اینگونه نبوده است.

سعیدی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حقوق زیر ۲ میلیون تومان را خط فقر اعلام کرده و بر همین اساس می بینیم که اکثر بازنشستگان با مبلغ دریافتی ناچیز، زیر خط فقر هستند.

وی اظهارداشت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی آماری که تا پایان دی ماه امسال به ما ارائه کرده اند این بود که ۵۰.۲ درصد بازنشستگان حقوق بین یک تا دو میلیون تومان و ۳.۶۱ درصد نیز کمتر از ۶۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

به گفته سعیدی، همچنین ۱۱.۳۸ درصد از مستمری بگیران نیز حقوقشان ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است و ۲۰.۳۲ درصد آنان نیز ۸۰۰ تا یک میلیون تومان دریافت می کنند.

این نماینده مجلس افزود: آمارها نشان می دهد که بیش از ۵۰ درصد بازنشستگان حقوق کمتر از دو میلیون تومان دریافت می کنند و بر اساس گفته وزیر رفاه، زیر خط فقر بوده و از عهده هزینه های زندگی خود و خانواده شان برنمی آیند. بنابراین دولت باید فکر اساسی برای افزایش حقوق این افراد کند.

وی از تلاش کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: پیشنهاد ما این بود که دستمزدها در سال آینده بر اساس نرخ اعلام شده تورم تعیین شود که بر اساس آمارهای متعدد، نرخ تورم زیر ۲۰ درصد بوده است این در حالی است که آمارهای غیر رسمی نرخ تورم را بیش از این میزان اعلام کرده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
۰
۰
چه شود
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
۰
۰
بر مسند قدرت كه نشستی نگران باش
از بهر عزیزی كه به كف نان ندارد
از محمدعلی
نجیمی
Spain
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
۰
۰
بازنشسته هستم كه بخاطر محاسبه پنج سال اخر حقوقم تا پانصد هزار تومان كم شده ومجبورم به خاطر هزینه ها وداشتن دو دانشجو كار كنم واتدازه دو نفر جوان بیكار كه كاری ندارن حقوق بگیرم وجایگاه انها در محیط كار اشغال كنم. مگه قرار نبوده كه طر ح پنج سال آخر برای كسانی باشد .كه یك دفعه ارتقا پیدا كردن .اگه حق ما را داده بودن دیگر مجبور به كار كردن نبودیم و در ازاء یك نفر باز نشسته دو نفر جوان كار میكرد و بیكاری در جامعه كمتر میشد چرا هیچ مسئولی تا به حال به این گزینه فكر نكرده است. باتشكر : كه بفكر حقوق بازنشستگان میباشید
احمد خسروی
Spain
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
۰
۰
در تامین اجتماعی برای محاسبه حقوق بازنشستگی پارتی بازی وجود داره من و همكارم با هم بكار مشغول شدیم ازنظر تحصیل سابقه كار یكسان ولی حقوق بازنشستگیمان حدود 400هزارتومان تفاوت دارد.تامین اجتماعی اراك همكارم را مشمول دو سال واین بنده رانج سال آخر محاسبه كرده
قدرت
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
۰
۰
یك سال اونایی كه با لای دو میلیون تومان حقوق می گیرند را افزایش ندهید و زیر دو میلیون تومان را افزایش دهید تا یكسان سازی شود

نیازمندی ها