قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل با تاکید بر لزوم داشتن گواهینامه شغلی ایرانیان خارج از کشور برای دریافت یارانه نقدی گفت: ۵۰۰ هزار ایرانی در خاورمیانه و آسیای مرکزی اشتغال دارند.
کد خبر: ۷۷۰۵۲۳

به گزارش مهر، محمدتقی حسینی افزود: اکنون حدود ۵۰۰ هزار نیروی کار ایرانی در بخش‌های فنی و مهندسی کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی مشغول به کار هستند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز حدود 8000 نیروی کار ایرانی به کشورهای مختلف منطقه اعزام شده‌اند. وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد برای اعزام نیروهای کار ایرانی به کشورهای مختلف از جمله قطر، کویت و اقلیم کردستان عراق گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۴ اعزام نیروی کار ایرانی به کشورهای مختلف منطقه چند برابر امسال افزایش یابد.

وی در ادامه به موضوع بیمه ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و افزود: طرح این بیمه عملیاتی شده و تامین اجتماعی ساز و کار لازم را در این زمینه اندیشیده است.

حسینی با اشاره به راه‌اندازی اداره کل بیمه ایرانیان خارج از کشور در وزارت کار تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند، مراحل اداری و معاینات بیمه‌ای را در همان کشور انجام می‌دهند و نیازی به مراجعه به داخل کشور نیست.این مقام مسئول بیان کرد: یکی از کارهای مهم در این حوزه، صدور کارنامه شغلی برای نیروی کار خارج از کشور است، هرچند که این طرح برای مدتی متوقف شده بود اما دوباره اجرایی شده است.

حسینی با بیان این‌که داشتن کارنامه شغلی برای نیروهای کار ایرانی در خارج از کشور الزامی است، گفت: دارندگان این کارت‌ها، از مزایای ویژه‌ای مانند معافیت‌های گمرکی، مالیاتی و عوارض خروج از کشور برخوردار خواهند شد.وی همچنین از پیگیری یارانه نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج کشور خبر داد و افزود: طبق توافق با مسئولان مربوطه، نیروهای کار ایرانی خارج از کشور نیز مانند سایر هموطنان از یارانه بهره‌مند می‌شوند که البته این امر مستلزم داشتن کارنامه شغلی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها