با اسلام جنگ نداریم!

ادعای دروغ اوباما

به دنبال کشته شدن سه جوان مسلمان در کارولینای شمالی و تعلل مقامات آمریکایی در مواجهه با این جنایت روز جمعه در اتفاقی نادر، جمعی از مسلمانان آمریکا با گفتن اذان و با وجود سرمای شدید در اقدامی نمادین به رسم احترام به سه جوان مسلمان تازه کشته شده در چپل‌هیل کارولینای شمالی، مقابل کاخ سفید به نماز ایستادند. هر سه این قربانیان به ضرب گلوله فردی به نام کرگ هیکز چهل و شش ساله کشته شدند، اما مساله‌ای که تعجب همگان را برانگیخت، سکوت دولت‌ها و رسانه‌های غربی در برابر این حادثه هولناک بود، به طوری که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از گذشت پنج روز از این اتفاق و در حالی که انتقادات زیادی از عملکردهای مطرح شده بود، درباره این رویداد موضعگیری کرد.
کد خبر: ۷۷۰۴۷۵

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه واشنگتن پست، حدود 200 نفر از دانشجویان، استادان، جوانان، سالمندان و افرادی از نژادها و سوابق مختلف در مراسم روز جمعه شرکت و با خواندن دعا و نماز با خانواده‌های ضیا برکات، یسر و رزان محمد ابو صالحه، سه قربانی اخیر در کارولینای شمالی ابراز همدردی کردند. امام جماعت این نمازگزاران در سخنانی گفت: این مساله اکنون به دولت و مقامات بستگی دارد تا تشخیص دهند این جنایت در حوزه جرایم مرتبط با نفرت بوده است یا نه؟ اگر بگوییم که این جنایت چیزی کمتر از نفرت بوده به این سه قربانی و خانواده‌های آنها و تمام مسلمانان توهین کرده‌ایم. این روحانی بستر ایجاد شده توسط رسانه‌های غربی را از عوامل ایجاد فضایی توصیف کرد که در آن مسلمانان مورد هدف قرار می‌گیرند.

پس از چند روز سکوت و بی‌تفاوتی روز گذشته باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش نسبت به کشته شدن سه جوان مسلمان در کشورش گفت: هیچ‌کس نباید در آمریکا به خاطر این‌که کیست، چه شکلی است یا این‌که چگونه عبادت می‌کند، هدف حمله قرار بگیرد. وی افزود: اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) این مساله را بررسی می‌کند که آیا قوانین فدرال در این قتل‌های وحشیانه و هولناک نقض شده است یا خیر؟ طبق اعلام پلیس آمریکا، سه جوان مسلمان آمریکایی روز سه‌شنبه در ایالت کارولینای شمالی نزدیک محوطه دانشگاه هدف شلیک گلوله از ناحیه سر قرار گرفته و کشته شدند. ضارب که گفته می‌شود همسایه آنها بوده، مدعی است که بر سر جای پارک با آنها اختلاف داشته است. در آخرین واکنش به این حادثه مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق این اقدام را افزایش خشونت علیه مسلمانان در آمریکا توصیف کرد و خواستار کشف حقیقت و حمایت از مسلمانان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها