دیلی میل نوشت: دکتر وینتون سرف از پدران اینترنت از کاربران کامیپوتر خواست که عکس های خود را چاپ کنند یا ریسک و خطر از دست دادن آنها را به جان بخرند.
کد خبر: ۷۷۰۲۴۳
هشدار عجیب پدر اینترنت

به گزارش جام جم کلیک: معاون رئیس گوگل هشدار داد که با پیشرفته شدن سیستم های عامل و نرم افزارها، اسناد و تصاویر که در تکنولوژی های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد، غیرقابل دسترس می شوند.


وی در ادامه افزود که وابستگی جهان امروز به تکنولوژی می تواند قرن 21 را تبدیل به قرون وسطی جدیدی در تاریخ بکند که در آن هر نشانه ای از فرهنگ جهان در سیاهچال دیجیتالی گم می شود.


دکتر سرف با طرح این سئوال گفت: آیا در مورد هزار یا سه هزار سال بعد فکر می کنید؟ باید از خودمان بپرسیم چگونه حافظه ها را ثبت می کنیم.


وی افزود ما تقریبا تمام اطلاعات خود را به درون آنچه سیاهچال اطلاعاتی خوانده خواهد شد، می اندازیم، بدون آنکه متوجه باشیم در حال ارتکاب چه عملی هستیم.


پدر اینترنت گفت: قرن 22 و قرون آینده در مورد ما متعجب خواهد ماند، چرا که با دشواری زیادی برای شناخت ما مواجه خواهند شد.


او در ادامه از مردم خواست که عکس های ارزشمند خود را چاپ کنند و تنها به ذخیره آنها بر روی های فایل های حافظه اکتفا نکنند.


سرف حالا دنبال این است که به شکلی همه نرم‌افزارها و سخت‌افزارها را حفظ کنیم که هیچ‌وقت از بین نرود – چیزی شبیه یک موزه – اما به‌طور دیجیتال، روی سرورهایی روی ابر. اگر این طرحش عملی شود، می‌شود فرض کرد که خاطره‌های امروز ما نسل‌ها بعد هم قابل دسترسی باشد.


سرف توضیح می‌دهد: راه‌حل این است که از محتوا و نرم‌افزار و سیستم عامل هم‌زمان با اشعه ایکس عکس بگیریم، به‌علاوه توضیحی در مورد دستگاهی که می‌تواند این مجموعه را اجرا کند. بعد این‌ها را تا آینده بسیار دور نگه داریم. در حقیقت با عکسی که گرفته‌ایم، می‌شود در آینده گذشته را بازسازی کرد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
۰
۰
واو
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها