۱۱۰۰ نوکیا رکورددار فروش گوشی در جهان

پرفروش‌ ترین گوشی‌ های دنیا را بشناسید

دو شرکت اپل و سامسونگ که رقابت تنگاتنگی دارند، در یک جدال نفسگیر جدید، شانه‌به‌شانه هم در جایگاه اول پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند جهان قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۶۹۸۹۸
اپل و سامسونگ شانه‌به‌شانه هم پیش می‌روند

شرکت اپل که در یکی دو سال اخیر آمار فروش تلفن‌های همراهش پایین‌تر از سامسونگ قرار داشت، به لطف استقبال چشمگیر از ششمین آیفون توانست در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ در جایگاه اول و درست در کنار سامسونگ جا خوش کند.

این شرکت آمریکایی در سه ماهه پایانی سال میلادی فروش آخرین پرچمدار خود را به ۷۵میلیون دستگاه رسانده‌ است. این آمار نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته، زیرا اپل از ۵۱میلیون دستگاه به این عدد رسیده است. شرکت کره‌ای سامسونگ نیز با همین میزان فروش، سه ماهه پایانی ۲۰۱۴ را خوب تمام کرد، اما واقعیت این است که سامسونگ نسبت به فروش ۸۰ میلیونی سال گذشته‌اش در همین زمان، رکود محسوسی را تجربه کرده است.

اکنون در مجموع آمار سالانه، هنوز هم سامسونگ با مجموع فروش ۳۱۷ میلیون در جایگاه اول ایستاده و ۲۵ درصد سهم بازار را در اختیار دارد. پس از آن شرکت اپل با ۱۵ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. نکته جالب این است، با این‌که سامسونگ سهم بالایی از فروش را به خود اختصاص داده، اما هنوز هم سهم اپل در مجموع سود دریافتی سالانه در جایگاه اول قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد سود خالص تلفن‌های هوشمند را از آن خود کرده است.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها