رئیس‌جمهور روسیه، آمریکا و متحدانش را مقصر در بحران اوکراین دانسته، مقامات کی‌یف را به نظامیگری و راه‌اندازی برادرکشی متهم کرده و تنها راه‌حل بحران را گفت‌وگو بین طرفین اوکراینی دانست.
کد خبر: ۷۶۹۱۸۱

به گزارش فارس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه معتقد است که بحران اوکراین به سبب تلاش آمریکا و متحدانش که خود را «پیروز جنگ سرد» می‌دانند، برای تحمیل اراده و خواست آنها به‌وجود آمده است.

خبرگزاری نووستی به نقل از سایت رسمی کاخ کرملین نوشت: پوتین این مطلب را در مصاحبه کتبی که با روزنامه معتبر «الاهرام» مصر در آستانه سفرش به قاهره انجام داده، بیان کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه با یادآوری این‌که وعده ناتو درباره گسترش نیافتن به شرق، پوچ و بی‌اساس از آب درآمد، افزود: «ما شاهد هستیم که زیرساختارهای ناتو بدون توجه به منافع روسیه به مرزهای ما نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود. اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه مشارکت با شرق تلاش می‌کند تا جمهوری‌های سابق شوروی را از روسیه دور کرده و آنها را در معرض انتخاب بین روسیه و اروپا قرار دهد.»

وی افزود: «ما بارها به آمریکا و متحدانش در مورد عواقب دخالت در امور داخلی اوکراین هشدار داده بودیم، ولی به نظرات ما اصلا توجه نشد.»

پوتین با تاکید بر این‌که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ماه فوریه سال 2014 آشکارا از کودتای دولتی در کی‌یف حمایت کردند، گفت: «کسانی که حکومت را به زور سلاح گرفتند، این کشور را تا آستانه تجزیه کشانده و جنگ برادرکشی راه انداختند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها