جام جم ورزشی: حمید درخشان سرمربی پرسپولیس حداقل برای یک هفته دیگر در سمت خود ابقا شد. او پیش از جلسه صبح امروز در گفت و گو با روزنامه خبرورزشی از توهین ها به خانواده اش گلایه کرد.
کد خبر: ۷۶۸۴۸۲
درخشان: من باختم، خانواده‌ام چه گناهی دارند؟!

یک شکست دیگر برای پرسپولیس و یک باخت دیگر برای حمید درخشان... اتفاقی که نیمکت پرسپولیس را لرزان‌تر از همیشه جلوه می‌دهد. طرفداران پرسپولیس آنقدر شاکی و عصبانی‌اند که پس از پایان بازی مقابل ملوان به هیچ‌کس رحم نکردند و از خجالت حمید درخشان هم درآمدند. سرمربی پرسپولیس پس از یک روز سکوت، در گفت‌وگو با خبرورزشی حرف‌هایی زد که در پی می‌آید.

آقای درخشان برخلاف روال معمول می‌خواهیم از دقیقه 86 بازی با ملوان آغاز کنیم، چرا پنالتی را به گابریل چپ‌پا دادید؟
مگر در بازی‌های قبلی به مایکل اومانای راست پا ندادیم که پنالتی بزند. چه شد؟ آیا بازیکن راست‌پا توانست توپ را گل کند؟!

قانون نانوشته‌ای در فوتبال وجود دارد که معمولاً به بازیکنان چپ پا مأموریت زدن ضربه پنالتی واگذار نمی‌شود. البته گابریل، تازه‌وارد هم بود و این مزید بر علت شد...
گابریل بازی نسبتاً خوبی آن هم در اولین حضورش با پیراهن پرسپولیس ارائه داد. آن لحظه هم احساس کردم او یک خارجی است و استرس بازی، هوادار و... را ندارد، اتفاقاً این بازیکن برزیلی ضربه خوبی هم زد ولی مازیار چند متر جلو آمده بود!

قبول داریم که مازیار زارع کمی جلو آمد اما گابریل هم پنالتی خوبی نزد.
این نظر شماست اما مازیار کمی جلو نیامد، حداقل 2، 3 متر جلو آمد و داور مسابقه باید دستور به تکرار ضربه پنالتی می‌داد که نداد!

نظرتان درباره نحوه قضاوت محسن ترکی در این مسابقه چیست؟
چه بگویم، چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. محسن ترکی یک پنالتی صددرصد روی امید عالیشاه را نگرفت و در دادن کارت هم خیلی عجله می‌کرد. در لحظه ضربه پنالتی هم که دیدید چگونه به جلو کشیدن مازیار زارع بی‌توجهی نشان داد. من محسن ترکی را داور بی‌طرفی می‌دانم اما به نظر می‌رسید پس از مدتی دوری از میادین فوتبال، از آن آمادگی آرمانی فاصله داشت.

راستی چرا ضربه پنالتی را به محسن بنگر واگذار نکردید. او هم کاپیتان بود و هم اعتماد به نفس بالایی داشت؟
خداوکیلی محسن بنگر تا به حال چند تا پنالتی زده است؟ از طرفی وقتی هیچ بازیکنی اعلام آمادگی نمی‌کند من چه کار می‌توانم انجام بدهم؟!

یعنی بازیکنان پرسپولیس از زدن ضربه پنالتی فراری هستند؟
می‌توانید از خودشان بپرسید. در جام‌حذفی هم به هر کسی می‌گفتیم پنالتی بزند فرار می‌کرد! من که نمی‌توانم خودم داخل زمین بروم و پنالتی بزنم. وقتی گابریل اعلام آمادگی می‌کند باید به کس دیگری پنالتی بدهم؟!

سوای گابریل سایر خرید‌های جدید شما هم چنگی به دل نزد. تادئو که باز هم بی‌اثر نشان داد. از بابک حاتمی هم چیز خاصی ندیدیم و رضا خالقی‌فر هم که برای خودش بازی می‌کرد.
نمی‌خواهم توجیه کنم ولی شما وقتی پول نداری نمی‌توانی به رستوران گرانقیمت بروی یا جنس گران بخری. مجبوری به اندازه جیب خودت خرج کنی. ما هم به اندازه بودجه پرسپولیس خرید کردیم، شما انصافاً بگویید اگر سپاهان اصفهان نوید‌کیا، شریفی و خلعتبری را نداشته باشد، می‌تواند نتیجه بگیرد؟!

منظورتان چیست؟
ما در بازی مقابل ملوان انزلی، پیام صادقیان، محمد نوری و مهدی طارمی را در اختیار نداشتیم. آیا قبول دارید در غیاب این بازیکنان هر تیمی به مشکل می‌خورد؟

ولی پیام صادقیان را که ماه‌هاست در اختیار ندارید. مگر هنوز هم روی این بازیکن حساب باز می‌کنید؟
متأسفانه حق با شماست. پیام صادقیان نمی‌دانم به کجا دارد می‌رود و چه هدفی را ‌مد‌نظر قرار داده ولی به شدت از استعداد خود دور می‌شود. حیف این همه استعداد پیام صادقیان که قدرش را نمی‌‌داند.

آقای درخشان، شعار هواداران پس از پایان بازی با ملوان انزلی علیه خودتان را شنیدید؟
بله، من دست طرفداران فوتبال را می‌بوسم و به همه آنها احترام می‌گذارم اما برای یک تعدادی که خط گرفتند تا در استادیوم به خانواده مربی پرسپولیس فحش بدهند کوچک‌ترین اهمیتی قائل نیستم. ضمن آنکه من حمید درخشان به ملوان باختم، خانواده‌ام چه گناهی دارند؟!

البته در اصفهان هم هواداران پرسپولیس علیه شما شعار سر دادند.
گفتم که ماهیت این افراد برای من کاملاً روشن است و اگر عمری باقی بود در آینده در این رابطه بیشتر حرف خواهم زد.

آیا حاضرید استعفا بدهید؟
از قول من بنویسید هر کسی می‌خواهد بیاید و پرسپولیس را تحویل بگیرد. به شخصه مشکلی با این مسئله ندارم.

حتی مایلی‌کهن؟
حاج محمد که رفیق ماست. عرض کردم حاضرم به هر کسی که بخواهد پرسپولیس را تحویل بدهم.

(روزنامه خبرورزشی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها