مشکل مالیاتی کاپیتان تیم ملی در اسپانیا

غیبت جواد نکونام در تمرین‌های روزهای اخیر اوساسونا عجیب به نظر می‌آمد، هیچ کس نمی‌دانست کاپیتان تیم ملی ایران چرا به اسپانیا نمی‌رود. راز این مشکل در نشست خبری پس از بازگشت نکونام معلوم شد.به گزارش ایسنا، او پس از حضور در جام ملت‌های آسیا 2015 به پامپلونا بازگشته است. او از این‌که سران باشگاه اوساسونا برای اخذ ویزای وی، همسر و پسرش هیچ کاری انجام نداده‌اند، انتقاد کرد: اگر اکنون من اینجا هستم، به خاطر کمک یک دوست است.» نکونام همچنین تاکید کرد اگر این اتفاق تکرار شود، در ایران خواهد ماند و دیگر به پامپلونا برنمی‌گردد.
کد خبر: ۷۶۷۸۹۱

کاپیتان تیم ملی ایران سپس به صحبت در مورد قراردادش با اوساسونا پرداخت: «باشگاه باید حواسش به پول‌هایی که قرار است به اداره خزانه‌داری اسپانیا بپردازد، باشد. اکنون اداره مالیاتی 800 هزار یورو از حساب من برداشت کرده است.»

او که کاملا از شرایط به وجود آمده ناراحت است، گفت: «من در شرایطی اینجا هستم که حتی خط تلفنم هم قطع شده و تمام حساب‌های بانکی‌ام مسدود شده است. در قرارداد من با باشگاه اوساسونا، این باشگاه موظف بوده تمام مالیات من را تا قبل از سال ۲۰۱۱ پرداخت کند، اما از آنجا که باشگاه هیچ پولی ندارد، آنها این کار را انجام نداده‌اند. شرایط اوساسونا برای من قابل درک است، اما این‌که حالا حساب بانکی من هم مسدود شده باشد اصلا قابل قبول نیست.»

کاپیتان تیم ملی ایران در ادامه صحبت‌هایش درباره پیشنهادی صحبت کرد که می‌توانست او را از اوساسونا جدا کند و این که می‌توانست به جای بازگشت به پامپلونا با تیمی از لیگ قطر قرارداد ببندد؛ اما این کار را نکرده چون در زندگی همه چیز، فقط پول نیست. «من به مدیران باشگاه گفتم اگر قرار به پرداخت پولی نیست من می‌توانم به تیم دیگری بروم. باز هم می‌گویم که مشکلات باشگاه را درک می‌کنم، اما دوست دارم مردم هم در جریان اتفاقات باشند. اگر باشگاه فکر می‌کند که با جدایی من، به اوساسونا کمک می‌شود، من مشکلی با این قضیه ندارم اما دوست دارم در اوساسونا بمانم و اینجا بازنشسته شوم.»

لوئیس سابالسا، رئیس باشگاه اوساسونا در پاسخ به انتقادات شدید جواد نکونام از مسئولان این باشگاه گفت: نه من و نه هیات‌مدیره باشگاه اوساسونا از مشکل ویزایی که برای پسر نکونام به وجود آمده بود، مطلع نبودیم و کسی در این مورد چیزی به ما نگفت. پیش از این هم هرگز با نکونام صحبتی نکرده‌ام و تنها یک‌بار او را دیده‌ام. با این حال نمی‌توانم بگویم که اوساسونا برای حل مشکل ویزای پسر وی کاری کرده یا خیر! به هر حال جواد می‌توانست خودش این موضوع را اطلاع دهد.

رئیس باشگاه اوساسونا عنوان کرد: باشگاه مقداری از رقم قرارداد نکونام که از سوی اتحادیه فوتبال اسپانیا تعیین‌شده را به او پرداخت کرده است. پس از این‌که ما پول را به حساب این بازیکن ریختیم ، اداره مالیات هم بلافاصله دستور توقیفش را داد. ما در این خصوص کار زیادی نمی‌توانیم انجام دهیم، چون این موضوع به اداره مالیات مربوط می‌شود.

لوئیس سابالسا تأکید کرد: نکونام سندی را به امضا رسانده که طی آن پذیرفته رقمی راکه از سوی اداره مالیات توقیف شده است را بابت مالیات بر درآمدش بپردازد. بر اساس این سند نکونام باید در ماه ژانویه 40 درصد از رقم کلی مالیاتش را می‌پرداخته و 60 درصد باقیمانده‌اش را نیز در ماه اکتبر پرداخت کند. ما در ماه ژانویه قادر به پرداخت حق و حقوق او نبودیم، ولی از این موضوع آگاه بودیم. به این موضوع هم واقف هستیم که باشگاه اوساسونا باید بدهی بازیکن خودش را با امضایی که از او می‌گرفت، پرداخت می‌کرد، ولی نتوانستیم جلوی توقیف حساب بانکی جواد را توسط اداره مالیات بگیریم چون خود این بازیکن نسبت به پرداخت مالیاتش تعهد داده بود. باشگاه اوساسونا از اظهارنظر اخیر نکونام ناراحت یا عصبانی نیست. او برای ما بازیکنی ارزشمند به شمار می‌رود. اگر نکونام از باشگاه عصبانی است این مشکل اوست، ولی به شخصه علاقه‌ای به درگیری و ادامه این موضوع ندارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها