تداوم شکار غیرقانونی در تالاب انزلی

حضور شکارچیان غیرقانونی در تالاب انزلی موجب گریز پرندگان مهاجر از این تالاب شده است.
کد خبر: ۷۶۷۸۰۴

مشاور اکوتوریسم طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی با تاکید بر لزوم توقف فعالیت‌های غیرقانونی در تالاب انزلی گفت: متاسفانه شکار غیرقانونی در این تالاب هنوز انجام می‌شود و این موضوع موجب گریز پرندگان شده است.

ماسا شین تانی در حاشیه برگزاری همایش گردشگری، تنوع اقامتی و توسعه جوامع محلی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همکاری مردم و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی موجب احیای تالاب انزلی می‌شود و برای حفظ آن نیازمند تحقیقات بیشتر هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از تالاب‌ها در جهان به‌دلیل پیشگیری برخی فعالیت‌های غیرقانونی همچون شکار و همکاری مردم، احیا و جهانی شده و تالاب انزلی نیز این قابلیت را دارد.

شین‌تانی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه جوامع محلی از طریق اکوتوریسم اشاره و اضافه کرد: متاسفانه در دنیا فرهنگ سنتی جوامع از بین رفته یا کمتر دیده می‌شود. این مسئله در روستاهای مورد بازدید ایران نیز کمتر به چشم می‌خورد.

به گزارش ایرنا، همایش گردشگری، تنوع اقامتی و توسعه جوامع محلی با تاکید بر تخصص‌گرایی در گونه‌های مختلف گردشگری، عصر پنجشنبه گذشته با حضور برخی از مدیران استان، استادان و دانش‌آموختگان حوزه گردشگری در رشت برگزار شد.

سند نهایی تفاهم‌نامه اجرای مرحله دوم طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی، آذر سال گذشته به امضای محمدعلی نجفی استاندار گیلان، احمدعلی کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و یاسوتو تاکه اوچی نماینده سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) رسید و بین طرفین مبادله شد.

تالاب انزلی با وسعتی حدود 193 کیلومتر مربع به عنوان زیستگاهی برای پرندگان مهاجر در سطح بین‌المللی شناخته شده و روی سواحل جنوبی دریای خزر واقع است.

این تالاب در ماه ژوئن 1975 در نشست رامسر به ثبت بین‌المللی رسیده است و با توجه به افزایش تخریب‌های مربوط به فعالیت‌های انسانی در سال 1993 در فهرست تالاب‌های در معرض نابودی قرار گرفت.

طبق توافق‌نامه ایران با آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) برای مطالعه جامع به منظور حفاظت از تالاب انزلی، این آژانس طرح مطالعه مدیریت جامع حفاظت از اکوسیستم تالاب انزلی را ارائه و جایکا در سال 2006 اقدام به اعزام کارشناسان و تهیه مجموعه‌ای از اطلاعات کرد و در ماه نوامبر سال 2007 طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها