مخابرات هیچ کس را رقیب خود نمی‌بیند

سود 150 میلیارد تومانی مخابرات از شرکت‌های اینترنتی

صنعت مخابراتی ایران که تا پیش از انقلاب اسلامی تماماً در اختیار نیروها و پیمانکاران خارجی بود، پس پیروزی انقلاب اسلامی به بزرگترین هلدینگ خصوصی خاورمیانه تبدیل شده و ۹۹ درصد از مشترکان تفن ثابت را زیر چتر پوششی دارد.
کد خبر: ۷۶۷۴۹۲
بزرگترین هلدینگ ارتباطی خاورمیانه پس از انقلاب

به گزارش جام جم کلیک: سه دهه و نیم از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و با وجود تمامی تلخ و شیرین سال‌های پس از دفاع مقدس که کشور را از منظر فنی و مهندسی مخصوصا در بخش زیرساخت‌ها عقب انداخت، اما رشد صنعت مخابرات در این سال‌ها گویای موضوع دیگری است.

اگر پیروزی بر حکومت ستم شاهی و رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس را مرهون هم‌صدایی و یکرنگی مردم بدانیم، قطعا پیشرفت‌های کنونی در بخش‌ فنی و مهندسی نیز که به عقیده بسیاری از تحلیلگران این حوزه برای کشورهای جنگ زده‌ چون ایران غیرممکن است، حکایت از روحیه جهادی نخبگان ایرانی دارد.

مخابرات ایران که امروزه بزرگترین هلدینگ خصوصی ارتباطی را با شرکت‌هایی نظیر شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت ارتباطات ثابت ایران، گسترش ارتباطات تالیا، شرکت ارتباطات مبین‌نت، شرکت خدمات اول مخابرات، مخابرات‌های استانی و برخی شرکت‌های دیگر تشکیل می‌دهد، تمامی ابعاد ارتباطی را در بر می‌گیرد.

عرصه فناوری و ارتباطات همواره با تحولات چشمگیری همراه بوده که موجب گردیده است صنعت مخابرات متمایز از سایر صنایع روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

مخابرات اکنون توانسته است 99 درصد از مشترکان تلفن ثابت و 62 درصد از مشترکان تلفن همراه کشور را پوشش دهد و از این جهت در صدر اپراتورهای مخابراتی خاورمیانه قرار گیرد.

پوشش آنتن تلفن همراه با 24 هزار آنتن BTS، در تمامی شهرها و 45 هزار روستا و رسیدن به 66 میلیون مشترک تلفن همراه از جمله افتخارات این شرکت به حساب می‌آید؛ شبکه تلفن ثابت نیز اکنون 29 میلیون مشترک دارد.

علاوه بر این در حوزه دیتا نیز این شرکت خصوصی دارای 36.9 میلیون کاربر اینترنت، 3.4 میلیون مشترک ADSL و 4.6 میلیون پورت منصوبه دیتاست.

در حال حاضر 53 هزار روستا از ارتباط مخابراتی و 10 هزار روستا از خدمات ICT روستایی برخوردار هستند.

در همین حال شرکت مخابرات ایران در 5 سال اخیر و در راستای خصوصی‌‌سازی از 50 هزار و 138 پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری مبلغی بالغ بر 4600 میلیارد تومان بهره‌برداری کرده است.

همچنین از دیگر دستاوردهای این شرکت، پرداخت دو هزار و 280 ریال سود در 7 سال اخیر به ازای هر سهم، پرداخت سود 173 هزار میلیارد ریالی به دولت در 7 سال اخیر، کسب رتبه چهارم در اشتغال‌زایی و کسب رتبه برتر در بین شرکت‌های بورس اوراق بهادار است.

کسب رتبه‌های پنجم در سودآوری، نهم در فروش، دوم در ایجاد ارزش افزوده، دوم در ارزش بازار، پنجم در اشتغالزایی در رتبه‌بندی سال 1392 صد شرکت برتر ایران که توسط سازمان مدیریت صنعتی انجام شده از دیگر افتخارات مخابرات ایران است.

اجرای طرح همکدی در تمام استان‌های کشور از دیگر اقدامات مهم مخابرات در سال 93 بوده است که کاهش تعرفه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی، کاهش تعداد کدهای بین شهری از چندین هزار کد به 31 کد بین شهری، حذف هزینه بین شهری در مکالمات داخل استانی، برقراری ارتباط داخل استانی بدون گرفتن کد بین شهری و هشت رقمی شدن تمامی شماره تلفن‌های مشترکان در سراسر کشور از جمله مزایای اجرای این طرح است.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها