با تصویب سند تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه در شورای فضای مجازی؛

تولیدکنندگان محتوا از درآمدهای فروش ترافیک سهیم می‌شوند

رئیس کمیته مخابرات در گفت‌وگو با تسنیم

کلیات ادغام ۲ شورای عالی آی تی و فضای مجازی رأی آورد

رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: کلیات ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی بار دیگر در کمیسیون صنایع رأی آورد و سه شنبه به استقبال جزییات می رویم.
کد خبر: ۷۳۲۸۹۹
کلیات ادغام ۲ شورای عالی آی تی و فضای مجازی رأی آورد

به گزارش جام جم کلیک به نقل از تسنیم: در حالیکه دو فوریت طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهریور ماه رأی نیاورد و حتی تک فوریتش هم باطل شد اما با برگشت به کمیسیون صنایع مجلس بار دیگر مورد چکش‌کاری قرار گرفت.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم و با اشاره به اینکه این طرح روز گذشته (یکشنبه) در کمیسیون مورد بازبینی قرار گرفت، اظهار کرد: نمایندگان و اعضای کمیسیون به کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی رأی دادند و جزییات آن در جلسه بعدی کمیسیون که احتمال سه‌شنبه برگزار می‌شود، مطرح خواهد شد.

وی گفت: در جلسه بعدی مشخص می‌شود که شرح وظایف شورای عالی فناوری اطلاعات اصلاح شود یا این شورا منحل گردد.

او افزود: بعد از بررسی جزییات، در ردیف طرح‌ها و لوایح صحن علنی جهت تصویب قرار می‌گیرد و بار دیگر باید در صحن علنی مطرح شود.

رئیس کمیته مخابرات مجلس با اشاره به اینکه به این ادغام رأی منفی دادم، درباره چرایی آن گفت: به عقیده من وظایف این دو شورا که اساس آن با هم متفاوت است نباید ادغام شود زیرا رویکرد یکی اجرایی است و دیگری سیاست‌گذاری. از طرفی هم اعضای شورای عالی فناوری اطلاعات را افراد حقوقی تشکیل می‌دهند و اعضای شورای عالی فضای مجازی متشکل از افراد حقیقی و حقوقی است.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه شورای عالی فناوری اطلاعات کارهای هماهنگی بین دستگاهی را انجام می‌دهد، گفت: این وظیفه در تضاد با وظایف حاکمیت است و از این جهت بهتر است که شرح وظایف این شورا اصلاح شود تا تداخلی با حاکمیت پیش نیاید.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها