جذاب ترین پیست خودروهای سرعتی جهان امسال پذیرای خودرویی جدید از نیسان است که توجه تمام کارشناسان صنعت خودروسازی را به خود معطوف کرده است.
کد خبر: ۷۶۶۷۱۶
نیسان به جذاب ترین پیست جهان می رود + عکس

پیست «Le Mans» فرانسه از یک جهت با تمام پیست های جهان متفاوت است: خودروهایی که وارد این پیست طولانی و پرفراز و نشیب می شوند باید به مدت 24 ساعت و بدون وقفه حرکت کنند.

از این طریق کیفیت خودروها سنجیده شده و قطعات مختلف آن از جمله بخش های مربوط به سیستم ترمز، تایرها و میزان مصرف سوخت به دقت محاسبه می شود.

از این رو خودروهایی که از این پیست سربلند بیرون بیایند در زمره باکیفیت ترین خودروهای سرعتی جهان شناخته می شوند.

نگاهی به 90 سال فعالیت این پیست نشان از آن دارد که پورشه در بیشتر رقابت​ها سربلند بوده است اما امسال نیسان در نظر دارد تا با «GT-R LM Nismo» نگاه ها را معطوف خود کند.

محصول جدید این شرکت خودروساز ژاپنی نسخه جدیدی از پرچمدار این روزهای نیسان است یعنی «GT-R».

برخلاف سنتی که در این دسته از خودروهای نیسان حاکم بوده، در «GT-R LM Nismo» موتور در قسمت جلوی خودرو قرار دارد و در حقیقت نیروی محرکه تولید شده توسط موتور خودرو به چرخ های جلویی آن منتقل می شود.

خودرو مجهز به موتور 6 سیلندر 3 لیتری است. مهندسان نیسان برای این خودرو موتور توربو بنزینی طراحی کرده اند که در جلوی راننده تعبیه شده است.

آنها سیستم منحصربفرد احیای انرژی نیز برای این خودرو در نظر گرفته اند که قدرت آن را افزایش می دهد.

جدای از به روزرسانی هایی که معمولا در این نوع خودروها صورت می گیرد، نیسان چرخ های بزرگتری را – در مقایسه با چرخ های عقبی - برای محصول جدیدش ارایه کرده است.

خودرو از جعبه دنده 6 سرعته و سیستم تغییر پدال هوایی برخوردار است.بدنه «GT-R LM Nismo» از فیبر کربن بوده و جالب اینکه کل وزن خودرو تنها 880 کیلوگرم است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها