پیست «Le Mans» فرانسه از یک جهت با تمام پیست های جهان متفاوت است: خودروهایی که وارد این پیست طولانی و پرفراز و نشیب می شوند باید به مدت 24 ساعت و بدون وقفه حرکت کنند.
از این طریق کیفیت خودروها سنجیده شده و قطعات مختلف آن از جمله بخش های مربوط به سیستم ترمز، تایرها و میزان مصرف سوخت به دقت محاسبه می شود.
از این رو خودروهایی که از این پیست سربلند بیرون بیایند در زمره باکیفیت ترین خودروهای سرعتی جهان شناخته می شوند.
نگاهی به 90 سال فعالیت این پیست نشان از آن دارد که پورشه در بیشتر رقابتها سربلند بوده است اما امسال نیسان در نظر دارد تا با «GT-R LM Nismo» نگاه ها را معطوف خود کند.
محصول جدید این شرکت خودروساز ژاپنی نسخه جدیدی از پرچمدار این روزهای نیسان است یعنی «GT-R».
برخلاف سنتی که در این دسته از خودروهای نیسان حاکم بوده، در «GT-R LM Nismo» موتور در قسمت جلوی خودرو قرار دارد و در حقیقت نیروی محرکه تولید شده توسط موتور خودرو به چرخ های جلویی آن منتقل می شود.
خودرو مجهز به موتور 6 سیلندر 3 لیتری است. مهندسان نیسان برای این خودرو موتور توربو بنزینی طراحی کرده اند که در جلوی راننده تعبیه شده است.
آنها سیستم منحصربفرد احیای انرژی نیز برای این خودرو در نظر گرفته اند که قدرت آن را افزایش می دهد.
جدای از به روزرسانی هایی که معمولا در این نوع خودروها صورت می گیرد، نیسان چرخ های بزرگتری را – در مقایسه با چرخ های عقبی - برای محصول جدیدش ارایه کرده است.
خودرو از جعبه دنده 6 سرعته و سیستم تغییر پدال هوایی برخوردار است.بدنه «GT-R LM Nismo» از فیبر کربن بوده و جالب اینکه کل وزن خودرو تنها 880 کیلوگرم است.(مهر)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد