مجسمه‌سازان خارجی و ایرانی در جزیره کیش

12 هنرمند خارجی و پنج هنرمند ایرانی در نخستین سمپوزیوم بین‌المللی کیش حضور خواهند داشت که از نوزدهم بهمن تا دهم اسفند برگزار می‌شود. قرار است آثار تولیدی این رویداد هنری در جزیره کیش جانمایی شود.
کد خبر: ۷۶۶۴۸۳

نشست مطبوعاتی نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی کیش با حضور مجتبی موسوی، دبیر سمپوزیوم که تجربه برگزاری سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی پایتخت را در کارنامه دارد، برگزار شد. در این نشست خبری که در تهران برگزار شد، موسوی با بیان این‌که مناطق آزاد یکی از مناطق حساس تجاری است که نباید از فعالیت‌های فرهنگی غافل باشد، گفت: منطقه آزاد کیش در کنار توسعه اقتصادی و تجاری توجه ویژه‌ای به موضوعات فرهنگی و هنری داشته و با این نگاه اقدام به برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی این منطقه کرده است.

او در ادامه سخنانش به حضور افراد کار کشته در شورای سیاستگذاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی کیش اشاره کرد که متشکل از بهبود بهی زادی، مرتضی کاظمی، سعید شهلاپور، حمید شانس، علی شهداد، سهند حسامیان، فرزاد همدانچی، محمد سلطانی و خودش (موسوی) هستند که تلاش کرده‌اند تا برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه انجام دهند.

موسوی با اشاره به فضای باز جزیره و آب و هوای ویژه آن در مورد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: بر این اساس اولین دوره سمپوزیوم با متریال سنگ تراورتن و با حضور 12 هنرمند خارجی و 5 هنرمند داخلی برگزار خواهد شد.

البته به گفته دبیر نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی کیش ابتدا از 33 هنرمند خارجی برای حضور در جشنواره دعوت شد که پس از بررسی آثار رسیده آنها از سوی شورای سیاستگذاری در نهایت ده هنرمند برای بخش خارجی و دو هنرمند به عنوان رزرو انتخاب شد.

درباره هنرمندان داخلی هم موسوی از ثبت نام 77 هنرمند با 93 اثر در بخش داخلی خبر داد که با بررسی آثار در نهایت 5 نفر از مجسمه سازان کشورمان موفق شدند به بخش داخلی راه پیدا کنند.اما جدای از بخش اصلی، در بخش جنبی سمپوزیوم هم نمایشگاهی با 42 اثر برگزار می‌شود که آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی از هنرمندانی است که در این دوره از سمپوزیوم ثبت‌نام کردند. همچنین قرار است نمایشگاه عکس و فیلم از مرجان‌های جزیره کیش هم از دیگر بخش‌های جشنواره باشد.

یکی از نکات بسیار مهم درباره سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی و مجسمه‌های شهری، بحث جانمایی آثار است. طبق نیاز سنجی صورت گرفته از سوی مدیران منطقه آزاد کیش در نهایت آثار سمپوزیوم در جزیره کیش جانمایی خواهد شد که یا به صورت پراکنده در شهر قرار می‌گیرد یا در سایتی که به این کار اختصاص پیدا خواهد کرد، جانمایی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها