رئیس بزرگ ترین شرکت نفتی جهان: قیمت‌های نفت بیش از حد پایین است

دبیرکل اوپک: امکان تحقق نفت 200 دلاری وجود دارد

دبیرکل اوپک اعلام کرد: کاهش سرمایه‌گذاری در شرایط کنونی می‌تواند قیمت نفت را در سال‌های آینده به 200 دلار در هر بشکه افزایش دهد.
کد خبر: ۷۶۴۳۴۱

به گزارش فارس و به نقل از راشاتودی، سالم البدری طی سخنانی اعلام کرد هم‌اکنون نفت با قیمت حدود 45 تا 55 دلار در هر بشکه احتمالا به کف قیمتی خود رسیده است و در آینده ما شاهد افزایش آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: کاهش سرمایه‌گذاری‌های نفتی در شرایط کنونی می‌تواند به کمبود قابل توجه انرژی در آینده بینجامد.

وی افزود: فرض کنید ما تولید خود را کاهش دهیم، در این شرایط مازاد ظرفیت روی می‌دهد و تولید کنندگان در زمانی که مازاد ظرفیت تولید دارند سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

البدری اعلام کرد: کاهش سرمایه‌گذاری می‌تواند به کمبود انرژی در سه تا چهار سال آینده منجر شود و همین امر می‌تواند شرایط سال 2008 و افزایش شدید قیمت نفت را تکرار کند.

دبیرکل اوپک بدون اشاره به زمان مشخص اعلام کرد: در صورت وقوع کمبود انرژی قابل توجه، قیمت نفت می‌تواند به 200 دلار در هر بشکه نیز افزایش یابد.

امارات: قیمت نفت از نیمه سال‌جاری افزایش می‌یابد

از سوی دیگر وزیران نفت و اقتصاد امارات عربی متحده پیش‌بینی کردند قیمت جهانی نفت بزودی افزایش یابد.

به گزارش فارس، «سلطان بن سعید المنصوری»، وزیر اقتصاد امارات در اظهاراتی پیش‌بینی کرد قیمت نفت از نیمه سال جاری (2015) افزایش یابد.از سوی دیگر «سهیل بن محمد المزروعی»، وزیر نفت امارات نیز اعلام کرد: سقوط قیمت نفت زیاد طول نمی‌کشد. وی تاکید کرد: امارات راهبرد ویژه‌اش در زمینه انرژی را به دلیل افت قیمت نفت در بازارهای جهانی تغییر نخواهد داد.

آرامکو: قیمت‌های نفت بیش از حد پایین است

رئیس شرکت دولتی آرامکو عربستان نیز به عنوان بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان اعلام کرد: قیمت‌های نفت بیش از حد پایین است.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، خالد الفالح در مجمع رقابت‌پذیری ریاض گفت: «من‌فکر می‌کنم حتی مصرف‌کنندگان بتدریج از این قیمت نفت ضرر ببینند.»به گفته وی،‌ در شرایط فعلی فراوانی عرضه نفت،‌ برای این‌که بازار اضافه تولید را جذب کند به زمان نیاز است.وی در عین حال از اظهارنظر درخصوص تحول قیمت خودداری کرد.

‌ فالح گفت: «باید منتظر شد و دید نیروهای عرضه و تقاضا چگونه عمل خواهند کرد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها