دولت عربستان سعودی 452 قلاده سگ آموزش دیده را برای جلوگیری از ورود وسایل ممنوعه و مواد مخدر و منفجره در مبادی ورودی و گمرکی این کشور مستقر کرد.
کد خبر: ۷۶۴۲۳۱
عربستان امنیت ورودی مرزهایش را به سگ ها سپرد

پایگاه خبری «24» امارات روز سه شنبه با اعلام این خبر به نقل از منابع گمرکی عربستان نوشت: این سگ ها در عملیات شناسایی در این کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت .

این گزارش حاکی است: از این تعداد، 363 قلاده سگ مخصوص شناسایی مواد مخدر و 82 قلاده سگ مخصوص شناسایی مواد منفجره است .

150 قلاده سگ در مبادی ورودی خشکی، 81 قلاده سگ در مبادی ورودی هوایی و 64 قلاده سگ دیگر در مبادی ورودی دریایی مستقر خواهد شد.

این گزارش افزود: این سگ ها قادرند ظرف مدت هفت دقیقه یک خودرو را بطور کامل مورد تفتیش قرار دهند و نیز می توانند یک کامیون را در مدت 10 دقیقه و چهار سگ در مدت 25 دقیقه یک هواپیمای 'بوئینگ 747 'را بازرسی کنند.

کشورهای عرب خلیج فارس در پی شکست های پی در پی گروه تروریستی 'داعش' در کشورهای عراق و سوریه و فرار آنها به کشورهای همجوار، در اقداماتی پیشگیرانه به آماده باش نظامی و افزایش فعالیت های اطلاعاتی و شناسایی روی آورده اند.

این کشورها که خود در بوجود آوردن گروه تروریستی داعش سهیم هستند و از آنها حمایت های مالی و تسلیحاتی کرده اند، اکنون با چالش بازگشت اتباع آموزش دیده در گروههای تروریستی دست به گریبان شده اند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها