مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهرداری تهران از تردد 17 هزار تاکسی فرسوده در تهران خبر داد و گفت: قرار است با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت، بسترهای لازم برای ورود این خودروها ایجاد شود، اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در سال 94 شاهد ورود تاکسی‌های هیبریدی به تهران باشیم که چند نمونه آنها تا پایان سال وارد کشور خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۳۰۱۹

به گزارش ایسنا، میثم مظفر روز گذشته در مراسم رونمایی از تاکسی‌های نوسازی شده و طرح تعویض کاتالیست رایگان تاکسی‌ها، افزود: هم‌اکنون 80 هزار تاکسی در شهر تهران تردد می‌کنند که این تاکسی‌ها می‌توانند نقش بسیار زیادی در کاهش آلودگی هوا و افزایش فرهنگ ترافیکی ایفا کنند.

وی با بیان این‌که بیش از 17 هزار تاکسی فرسوده در تهران تردد می‌کنند که سهم قابل توجهی در تولید ذرات آلاینده دارند، توضیح داد: یک کیلومتر مسافتی که خودروی فرسوده طی می‌کند، موجب تولید 40 گرم ذرات معلق می‌شود و اگر پیمایش یک خودروی فرسوده را فقط 200 کیلومتر در نظر بگیریم، روزانه یک خودروی فرسوده 8000 گرم ذرات آلاینده تولید می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت تعویض کاتالیست‌های تاکسی‌ها افزود: کاتالیست هزارمین تاکسی نیز به صورت رایگان تعویض می‌شود و بنا داریم در جهت کاهش آلودگی هوا، طرح تعویض کاتالیست را با سرعت ادامه دهیم و بر همین اساس پنج نقطه برای تعویض کاتالیست‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان این‌که آمارها نشان داده است با تغییر کاتالیست عملکرد 95 درصدی در جهت کاهش تولید ذرات آلاینده از سوی تاکسی‌ها ایجاد می‌شود، گفت:‌ برنامه تعویض 5000 کاتالیست در دستور کار است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که متاسفانه روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده به دلیل اختلاف شرکت خودروساز و ستاد سوخت کشور به مدت دو سال متوقف شده بود، تصریح کرد: با رایزنی‌های شهرداری گره کار باز شد و امیدواریم مسئولان خودروساز کشور نیز خودروهای تاکسی ساخته‌شده را که به دلیل بدهی سنوات گذشته از سوی ستاد سوخت کشور نگه داشته‌اند، تحویل دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها