تروریست‌های داعش روز گذشته با انتشار ویدئویی تهدید کردند در صورتی که دولت ژاپن ۲۰۰ میلیون دلار پرداخت نکند،‌ دو شهروند ژاپنی گروگان به نام‌های «کنجی گوتو جوگو» و «هارونا یاکاما»را اعدام می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۱۷۵۴

به گزارش ایسنا، در این فایل ویدئویی که در پایگاه‌های وابسته به گروهک تروریستی داعش منتشر شد، فرد مسلحی که چاقویی در دست دارد و لباس مشکی پوشیده، میان دو مرد ایستاده که لباس نارنجی بر تن دارند. این فرد مسلح در پیامی خطاب به ژاپنی‌ها گفت: 72 ساعت فرصت دارید تا به دولت خود فشار بیاورید 200 میلیون دلار به عنوان باج بپردازد و زندگی دو شهروندش را نجات دهد.

بخش ضد تروریسم وزارت خارجه ژاپن در واکنش به انتشار این ویدئو تاکید کرد که تحلیلگران و کارشناسان ژاپنی در حال بررسی صحت و اعتبار این ویدئو هستند. میزان باجی که داعش برای آزادی این دو گروگان ژاپنی خواسته است معادل مبلغی است که اخیرا شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در سفر به مصر متعهد شد برای کمک به کشورهایی پرداخت کند که از حملات این گروه تروریستی آسیب دیده‌اند.

شبکه ان‌اچ‌کی ژاپن در همین باره گزارش داد که «جوگو» یک خبرنگار و روزنامه‌نگار مستقل است که از اکتبر 2014 قصد بازگشت به کشورش را داشته، اما از آن زمان خبری از وی نبوده است. به گزارش روزنامه ایندیپندنت، «هارونا یاکاوا» که عضو ارشد یک شرکت نظامی خصوصی در ژاپن است، هفدهم اکتبر ۲۰۱۴ به دست تروریست‌های داعش در حلب سوریه اسیر شد.

از سوی دیگر، یوشیهید سوگا، سخنگوی دولت ژاپن در کنفرانسی مطبوعاتی پس از انتشار فیلم ویدئویی تهدید داعش، اعلام کرد: «موضع کشور ما در جنگ با تروریسم بدون تسلیم، همچنان همان است و هیچ تغییری نکرده است.» به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، یوشیهید سوگا گفت: ما در حال بررسی این فیلم هستیم که حاوی تهدید به قتل دو مردی است که گفته می‌شود تبعه ژاپن هستند. وی افزود: گروگانگیری بخشودنی نیست و دولت مصمم است هرچه در توان دارد انجام دهد تا اتباعش هرچه سریع‌تر آزاد شوند. در همین حال، شینزو آبه در نشستی مطبوعاتی در بیت‌المقدس اظهار کرد: تاکید می‌کنم هیچ آسیبی به این افراد نرسد و آنان بسرعت آزاد شوند. نخست‌وزیر ژاپن با اشاره به ویدئوی تهدید داعش به قتل گروگان‌های ژاپنی، گفت که از چنین رفتارهایی بشدت برآشفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها