یک مسئول محلی حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد؛ نیروهای پیشمرگه کرد در فاصله ۱۷ کیلومتری از مرکز شهر موصل حضور دارند.
کد خبر: ۷۶۲۳۴۶
پیشمرگ ها در ۱۷ کیلومتری موصل

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعید مموزینی مسئول روابط عمومی حزب دموکرات کردستان در موصل چهارشنبه شب گفت: دست کم 30 نفر از تروریست های داعش از جمله دو تن از سرکرده های این گروه تروریستی در حملات هوایی ائتلاف بین المللی در شمال موصل کشته شدند.

مموزینی با تاکید بر ادامه پیشروی پیشمرگ ها در مناطق شمال شهر موصل، تصریح کرد نیروهای کرد توانستند هفت روستا را در حومه منطقه وانه از اشغال داعش آزاد و تحت کنترل خود درآورند.

وی گفت: نیروهای پیشمرگه با پیشرویهای دیروز، خود را به 17 کیلومتری مرکز موصل رساندند.

پیشمرگ ها در ماه‌های اخیر مناطق وسیعی از خاک استان نینوا را در مجاورت اقلیم کردستان از اشغال داعش آزاد کرده اند.

هلاکت 200 عضو داعش نزدیک سد موصل

مسرور بارزانی مشاور شورای امنیت منطقه کردستان عراق از کشته شدن 200 عضو گروه تروریستی داعش و آزادسازی مناطقی وسیع نزدیک سد موصل خبر داد.

بارزانی در کنفرانسی مطبوعاتی در غرب دهوک گفت:« نیروهای پیشمرگه توانسته اند مساحتی به طول 40 کیلومتر و عرض 15 کیلومتر از مناطق واقع در شرق و غرب سد موصل را آزاد کنند.

وی افزود: «نیروهای پیشمرگه در این حمله از موشک های ضد تانک استفاده کردند و در این حمله 11 خودروی بمب گذاری شده وابسته به داعش را منفجر کردند و جنگنده ها نیز سه خودروی بمبگذاری شده را هدف قرار دادند.

بارزانی با اشاره به کشته و زخمی شدن شماری از پیشمرگان کرد در این عملیات بر توانمندی نیروهای پیشمرگه کرد در حفظ مناطق آزاد شده تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها