رونمایی اثر هنرمند ایتالیایی پس از مرمت

مجسمه «کره زمین» اثر پومودورو، هنرمند ایتالیایی پس از مرمت با حضور رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، سفیر و رایزن فرهنگی ایتالیا، نماینده بنیاد پومودورو و جمعی از هنرمندان، عصر دوشنبه در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۷۶۱۷۴۸

مجید ملانوروزی، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در مراسم رونمایی از اثر مرمت پومودورو گفت: این برنامه‌ها بیانگر روابط هنرمندان ایران و ایتالیاست و حضور آثار هنرمندان در نقاط مختلف بیانگر ذوق هنری است. ملانوروزی ادامه داد: زمینه مرمت اثر پومودورو از مکاتبه ما با این هنرمند برای برگزاری نمایشگاه آثارش در موزه هنرهای معاصر تهران شکل گرفت. با همت و حمایت بنیاد فیض‌نیا این اثر انجام شد و غبارروبی کره‌زمین پومودورو به گونه‌ای توجه و اهتمام به محیط زیست در آثار هنری را نشان می‌دهد.

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران با تاکید بر همکاری و مشارکت هنری با ایتالیا گفت: سال آینده حضور گسترده‌ای را با فضای نمایشگاهی گسترده و متفاوت از دوره‌های قبل در بی‌ینال ونیز خواهیم داشت. مائورو کونچادوری، سفیر ایتالیا هم در ادامه مراسم گفت: اثر کره زمین پومودورو از سال 1997 در مجموعه آثار موزه است و سال‌ها در محیط و فضای باز بود و ما را بر آن داشت تا به فکر مرمت آثار باشیم. خوشبختانه رابطه سفارت ایتالیا و موزه هنرهای معاصر تهران بسیار نزدیک است و امیدوارم پروژه‌های مشترکی را شکل دهیم. بر این اساس سه پروژه مشترک را برای آینده داریم که برگزاری نمایشگاه بیژن بصیری، هنرمند ایرانی ـ ایتالیایی در پاییز سال آینده و نمایشگاه یک پزشک ایتالیایی به نام بنکینی در ایران که بعد از جنگ جهانی دوم در ایران بوده و در آثار هنری و شعرهایش ایران را به تصویر کشیده، از برنامه‌هایی است که درباره آنها گفت‌وگو می‌شود. همچنین برای حضور ایران در بی‌ینال ونیز با موزه هنرهای معاصر تهران گفت‌وگو کردیم.

مارکو منگوتزو، نماینده بنیاد پومودورو هم با اشاره به دوستی این بنیاد و موزه هنرهای معاصر تهران گفت: فرهنگ در ملت ایران ریشه‌دار است و کسانی که کار مرمت اثر کره زمین را انجام دادند با دید فرهنگی به مرمت پرداختند.در پایان مراسم اثر مرمت‌شده کره زمین پومودورو در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها