مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از تحویل 20 کیلومتر جاده حیران آستارا از استان اردبیل به استان گیلان در سال 1394 خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۹۵۴

شعبانعلی خاوری در جلسه شورای مسکن شهرستان آستارا اظهار کرد: با توجه به این‌که در فصل زمستان قرار داریم، تحویل این قطعه از استان اردبیل به استان گیلان به سال 1394 موکول شد. وی ادامه داد: برای تحویل‌ گرفتن این 20 کیلومتر پیگیری‌های خوبی در سطح استان و مقام عالی استاندار و معاونان وی انجام شده است که با توجه به آخرین مکاتبات انجام شده این جابه‌جایی امسال محقق نخواهد شد.

خاوری اضافه کرد: به دلیل شرایط نامساعد جوی در فصل پیش‌رو، این جابه‌جایی به سال آینده موکول شده است. برای تحویل این جاده چند پیش شرط تعیین شده است که تحویل امکانات انسانی و ماشین‌آلات از آن جمله ‌است. برای انجام وظایف محوله پرداختن به این مسائل از الزامات است.

طی توافق انجام شده 20 سال پیش میان مسئولان استان گیلان و استان اردبیل، 20 کیلومتر از جاده‌ حوزه‌ استحفاظی گیلان در حد فاصل محور مواصلاتی «آستارا ـ اردبیل»، از «آقچای تا حیران و ونه‌بین» به اداره‌کل راه و ترابری اردبیل واگذار شده بود. ‌/‌ ایسنا

فرسودگی6700 کلاس درس در سیستان و بلوچستان

مدیرکل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکل گرمایشی و سرمایشی ده هزار کلاس درس این استان گفت: ۶۷۰۰ کلاس درس فرسوده است و باید تخریب شود.

علیرضا راشکی، درخصوص وضع فضاهای آموزشی در این استان افزود: استان سیستان و بلوچستان با توجه به پهناوری و فاصله روستاها با دیگر استان‌های کشور متفاوت است؛ چرا که پراکندگی جمعیت وجود دارد و این موضوع، خدمات‌رسانی را مشکل کرده است و به همین دلیل از گذشته تاکنون روند توسعه فضاهای آموزشی کند بوده است.

وی گفت: با وجود این که از سال 85 طرح تخریب و بازسازی مدارس فرسوده انجام شد تاکنون حدود 3300 کلاس ساخته شده است، یعنی حدود هفت سال برای تخریب و بازسازی این تعداد کلاس صرف شده و بازسازی 6700 کلاس با این روال 14 سال دیگر طول می‌کشد.

راشکی با اشاره به کمک‌های دولت افزود: از اعتبارات ماده 180 امسال 27 میلیارد تومان مصوب شد که تخصیص 40 درصدی داشت و امیدواریم میزان تخصیص به 100 درصد برسد.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: سال گذشته 23 میلیارد تومان تعهد مدرسه‌سازی در سطح استان ایجاد شد که تقریبا 70 درصد آن یعنی 17 میلیارد تومان محقق شد. از پنج میلیارد تومان اعتبار بومی که امسال به 10 میلیارد تومان رسیده است و در جشنواره سیستانی‌ها و بلوچستانی‌های مقیم خراسان رضوی نیز حدود هشت میلیارد تومان آورده داشتیم./ فارس

بهره‌برداری از پارک‌موزه دفاع مقدس مازندران، سال 95

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: فاز اول پارک‌موزه دفاع مقدس استان سال ۹۵ بهره‌برداری می‌شود.

عبدالله ملکی در کارگروه احداث پارک موزه دفاع مقدس در مازندران افزود: همه پارک موزه‌های دفاع مقدس کشور تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد. وی تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران با کمک سازمان‌ها و مردم، سعی دارد خدمات رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس را جمع‌آوری و حفظ کند.

وی گفت: به دلیل بزرگ بودن فضای پارک‌موزه مازندران تکمیل این پروژه به زمان بیشتری نیاز دارد.

ملکی همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی را در احداث این پارک موزه بسیار خوب برشمرد و از تدوین ۱۲ کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط ادارت دولتی خبر داد / ‌مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها