تشکیل گارد ویژه حفاظت از دریاچه زریبار

معاون امور عمرانی استانداری کردستان از تشکیل گارد ویژه حفاظت از دریاچه زریبار این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۹۱۸

به گزارش ایسنا، در نخستین جلسه کارگروه عمرانی ستاد نجات‌بخشی دریاچه زریبار راهکارهای زودهنگام و جدی برای نجات این دریاچه از جمله تشکیل گارد ویژه برای حفاظت آن بررسی و مصوب شد.

امیر قادری در این جلسه از اقدام شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تسریع در عملیات هدایت و کنترل فاضلاب روستاهای حاشیه زریبار خبر داد و افزود: طبق وعده این شرکت تا پایان خرداد 94 و شاید زودتر همه‌ عملیات کنترل و خط انتقال فاضلاب روستاهای ضلع غربی دریاچه زریبار به اتمام می‌رسد.

وی گفت: پروژه کنترل فاضلاب روستاهای ضلع شرقی زریبار نیز بزودی و پس از ارائه طرح مطالعاتی مشترک توسط دفتر امور روستایی استانداری کردستان و شرکت آبفار، تامین اعتبار می‌شود.

قادری ضمن تفکیک وظایف دستگاه‌ها برای نجات دریاچه زریبار، گفت: جهاد کشاورزی کردستان باید هرچه سریع‌تر و در جلسه آینده برنامه عملیاتی خود را برای اصلاح الگوی کشت در اراضی کشاورزی حاشیه زریبار و راهکارهای بهره‌وری در مصرف آب ارائه کند به گونه‌ای که هم حیات دریاچه حفظ شود و هم معیشت مردم به خطر نیفتد.

وی به شرکت آب منطقه‌ای کردستان دستور داد در جلسه آینده کارگروه عمرانی ستاد نجات بخشی زریبار برنامه عملیاتی و مطالعاتی و زمان‌بندی خود را برای انتقال آب سد گاران به دشت‌های حاشیه زریبار و نیز دشت بیلو مریوان ارائه کند.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو برای کاهش سهم استان کردستان از اختصاص منابع آبی از 7000 به 3000 هکتار، گفت: استاندار کردستان دستور صریح برای پیگیری این موضوع را صادر کرده و با وزارت نیرو برای حل و فصل این موضوع در حال مذاکره هستیم.

معاون امور عمرانی استانداری کردستان افزود: مسائل مربوط به زریبار فرابخشی است و منحصرا جزو وظایف یک دستگاه خاص نیست بنابراین همه دستگاه‌ها باید از تصمیمات این کارگروه تبعیت و مصوبات آن را عملیاتی و اجرایی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها