روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در سرمقاله‌ای با محوریت مذاکرات هسته‌ای ایران آورده است: دولت آمریکا از اختیار لازم برای لغو دائم تحریم‌های ایران برخوردار نیست و بنابراین تردیدهای رهبر ایران درباره آمریکا بی‌اساس نیست.
کد خبر: ۷۵۸۵۷۶

به گزارش تسنیم، در این سرمقاله گفته شده است که قدرت رفع دائم بخش اعظمی از تحریم‌ها در اختیار کنگره است؛ جایی که بسیاری از اعضا بی‌اعتمادی عمیقی به تهران دارند و رهبران جمهوریخواه بارها اعلام کرده‌اند که تحریم‌های جدیدتر و قوی‌تر در رأس برنامه‌هایی است که در کنگره جدید تصویب خواهند کرد.

226 سوال نماینده‌ها از وزرا در 3 ماه

خبرگزاری تسنیم، متن کامل گزارش معاونت نظارت مجلس را منتشر کرده که بر اساس آن، رئیس‌جمهور در سه ماهه دوم از اجلاسیه سوم، هفتم شهریور تا ششم آذر ۹۳، هیچ‌کدام از قوانین مصوب مجلس را در مهلت قاتونی ابلاغ نکرده است.

در این گزارش تصریح شده که نمایندگان مجلس نهم در این مدت جمعا 819 مرتبه به وزرا و رئیس‌جمهور تذکر داده‌اند. در بازه زمانی این گزارش اعضای هیات وزیران مخاطب 226 سوال نمایندگان بوده‌اند و در مدت یادشده، در مجموع 20 تقاضای تحقیق و تفحص به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است.

اصلاح ایرادات طرح آمران به معروف

سیدعلی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به 24 ایراد شورای نگهبان به طرح حمایت از آمران به معروف گفت: ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مطرح و 13 مورد از این ایرادات اصلاح شد. او به فارس گفته است که سایر ایرادها در جلسه آتی کمیسیون‌ها اصلاح خواهد شد.

امیدواری به برداشتن گام نهایی در مذاکرات

روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز با اشاره به دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که بزودی در ژنو برگزار می‌شود، مدعی شده که دیدارهای میان مقامات بلندپایه ایران و 1+5 در روزهای آتی آزمونی است برای تعیین انعطاف‌پذیری ایران در مذاکرات. ایسنا گزارش داده است که منابع آگاه به لس‌آنجلس تایمز گفته‌اند «این امیدواری وجود دارد که تصمیمات لازم برای برداشتن گام‌های نهایی اتخاذ شود».

نظر خرازی درباره ادعای تقلب

صادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و از چهره‌های اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با روزنامه شرق با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 گفت: صبح روز قبل از انتخابات من یک‌نظرسنجی دیدم. ٦٠ درصد احمدی‌نژاد بود ٤٠درصد موسوی. یک نظر‌سنجی دیگر، موسوی را ٤٢ و احمدی‌نژاد را ٥٨ درصد اعلام کرد. خودم به ٤٠ تا ٥٠ روستا و شهر رفتم. من معتقدم تخلف شد اما تقلب ده تا ١٢میلیونی نه. قلب من نمی‌تواند قبول کند که احمدی‌نژاد در این کشور ٢٤میلیون‌رای آورده باشد، اما عقلم چیز دیگری می‌گوید. متاسفانه برخی دوستان فقط تهران، اصفهان و شهرهای بزرگ را دیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها