رد شکایت دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه

فیلترینگ سایت‌های فاقد مجوز توسط وزارت ارشاد قانونی است

رضا تقی‌پور وزیر اسبق وزارت ارتباطات و رئیس مرکز تحقیقاب وب است که یکی از موافقان همیشگی فیلترینگ محتوای اینترنت محسوب می‌شود. اکنون نیز با بالا گرفتن تب فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مخصوصا شبکه‌هایی نظیر واتس‌اپ و… دوباره موضع قبلی خود را حفظ کرده است و فیلترینگ را بهترین راه در دنیای گسترده اینترنت می‌داند.
کد خبر: ۷۵۸۳۵۹
رضا تقی‌پور: فیلترینگ برای اینترنت ضروری است

به گزارش جام جم کلیک: رضا تقی‌پور وزیر اسبق وزارت ارتباطات و رئیس مرکز تحقیقاب وب است که یکی از موافقان همیشگی فیلترینگ محتوای اینترنت محسوب می‌شود. اکنون نیز با بالا گرفتن تب فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مخصوصا شبکه‌هایی نظیر واتس‌اپ و… دوباره موضع قبلی خود را حفظ کرده است و فیلترینگ را بهترین راه در دنیای گسترده اینترنت می‌داند.

وی معتقد است که شبکه‌های اجتماعی با وجود اینکه جنبه‌های خوبی دارند اما در کل اهداف نامناسب آن‌ها بر ویژگی‌هایشان غلبه می‌کند و در صدد جمع‌آوری اطلاعات کاربران ایرانی هستند. وی برای مثال به شبکه موبایلی وایبر اشاره کرد که سرور‌های آن در اسرائیل قرار دارند و بالطبع در حال جمع‌آوری اطلاعات کاربران هستند.

ایشان بر این باور هستند که می‌بایست جایگزین‌های مناسب و ایرانی برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد شود تا کاربران به سوی آن‌ها بروند و نیازشان نیز از این طریق تامین شود زیرا مضرات شبکه‌های اجتماعی خارجی از منافع آن‌ها بیشتر است. از دیدگاه وی محتوایی که در اینترنت برای یک کودک 12 ساله به نمایش گذاشته می‌شود باید با یک فرد بالغ متفاوت باشد زیرا دسترسی به برخی از محتوا برای کودکان بسیار نامناسب است و در مقابل نیز می‌بایست افراد متخصص بتوانند به اطلاعات مختلف دسترسی داشته باشند.

تقی‌پور به این نکته نیز اشراف دارد که در فیلترینگ فعلی کل وب‌سایت خوب یا بد شناخته می‌شود و نمی‌توان محتوای نامناسب آن‌ها را فیلتر کرد و محتوای خوب نیز قربانی محتوای نامناسب می‌شود. پس در این صورت فیلترینگ هوشمند می‌تواند چاره‌ کشور باشد تا تنها محتوای نامناسب فیلتر شوند و از دیدگاه وی علم و متخصصان لازم برای این کار را نیز در کشور داریم و فیلترینگ هوشمند می‌تواند موثر واقع شود.

نظر شما چیست؟ آیا با گفته‌های وزیر اسبق وزارت ارتباطات موافق هستید؟

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها