این تخت هوشمند می‌تواند بیدار شدن بچه‌ها را به والدین گزارش بدهد

تخت خواب هوشمند برای کودکان

در نمایشگاه CES امسال یک تخت هوشمند عرضه شده است که می‌تواند با کمک حسگرهای خود کیفیت و مدت زمان خواب کودک را کنترل کرده و به والدین گزارش بدهد.
کد خبر: ۷۵۷۳۸۱
تخت خواب هوشمند برای کودکان

جام جم کلیک: در نمایشگاه امسال شاهد عرضه تقریبا هر نوع وسیله هوشمندی بودیم، از خودروهای هوشمند و جوراب هوشمند گرفته تا تخت هوشمند، شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تخت هوشمند چه عملکردی خواهد داشت و چه نوع خدماتی به کاربر خود ارائه خواهد کرد که در ادامه پاسخ سوالات خود را خواهید گرفت.

این تخت هوشمند به‌صورت ویژه برای کودکان ساخته شده است و به کمک یک سیستم ارتباطی بی‌سیم می‌توان آن را به تلفن همراه پدر و مادر متصل کرد و خدماتی را به این واسطه به کاربر ارائه نمود. این تخت هوشمند می‌تواند موجب شود تا هنگامی که کودک از خواب بیدار شده و تخت را ترک می‌کند با یک پیام هشدار از این موضوع باخبر شوید. همچنین در مواقعی که تحرک کودک بیشتر از حد معمول باشد نیز پیام هشدار به والدین ارسال خواهد شد.

در کنار این موارد نیز می‌توان به سیستم کنترل چراغ‌های اتاق به‌صورت راه دور نیز اشاره کرد که با کمک آن می‌توان بدون رفتن به اتاق و احتمال برهم زدن خواب کودک، از راه دور چراغ بالای سر او را خاموش کرد. گفته می‌شود که این تخت هوشمند به زودی به ساختار گفتن قصه برای کودکان نیز مجهز خواهد شد که البته در نسخه رونمایی شده در نمایشگاه CES سال جاری خبری از این امکان وجود نداشت.

قیمت این تخت هوشمند برابر با یک هزار دلار آمریکا است که در مقایسه با یک تخت خواب معمولی بسیار بالا به‌نظر می‌رسد و به احتمال فراوان به زمان زیادی برای پذیرش این فناوری در خانواده‌ها نیاز خواهد بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها