ساخت یک اسکوتر برقی با قابلیت تعویض سریع باتری

رونمایی از متفاوت‌ترین موتور برقی جهان در نمایشگاه CES

در نمایشگاه CES امسال یک مدل اسکوتر برقی رونمایی شده است که می‌توان باتری آن را در چند ثانیه عوض کرد.
کد خبر: ۷۵۶۵۸۸
رونمایی از متفاوت‌ترین موتور برقی جهان در نمایشگاه CES

جام جم کلیک: ساخت فناوری‌هایی که از انرژی‌های سبز استفاده می‌کنند به‌شدت مدنظر شرکت‌های مختلف قرار دارد و در این روند یکی از صنایعی که تولیدات آن به سرعت با استفاده از منابع انرژی غیرآلاینده همخوانی پیدا کرده است، صنایع موتوری است. در این میان شرکت‌های فناوری اطلاعات نیز با پروژه‌های خود این صنایع را تحت‌تاثیر قرار داده‌اند که نمونه بارز آن ارائه یک موتور برقی ویژه در نمایشگاه CES امسال است.

این موتورسیکلت ویژه که از نوع موتورهای غیر دنده‌ای یا اسکوتر است توسط شرکتی ساخته شده است که بنیان‌گذار آن یعنی هوریس لوک، کسی است که پیش از این در شرکت اچ‌ تی سی سمت مدیریت اجرایی را برعهده داشته است. این موتور به امکانی مجهز است که گوگل و سامسونگ نیز قصد داشتند تا محصولاتی با این امکان را بسازند ولی شرکت Gogro پیش‌دستی کرده است است و این اسکوتر را با باتری قابل تعویض تولید نموده است.

باتری این اسکوتر را می‌توان به‌راحتی و در کمتر از 6 ثانیه تعویض کرد و این امر می‌تواند آینده استفاده از وسایل حمل‌ونقل شهری را دستخوش تغییر کند. مجسم کنید که در محل‌های مختلف ایستگاه‌های تعویض باتری وجود داشته باشد و با تحویل دادن باتری خالی شده خود برای شارژ، یک باتری شارژ شده را تحویل بگیرد و در چند ثانیه با تعویض باتری وسیله نقلیه خود به حرکت ادامه بدهید.

این اسکوتر هنوز قیمت‌گذاری نشده است ولی اگر ظاهر متفاوت و زیبا و امکانات ویژه‌ آن با یک قیمت معقول همراه شود می‌توان انتظار داشت که این دستگاه به‌سرعت در سراسر جهان به یک وسیله نقلیه محبوب تبدیل شود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها