موضوعات اجتماعی، خانوادگی و رویدادهای تاریخی و معاصر در نمایش‌های رادیویی بازگو می‌شود

زندگی شخصیت‌های معروف در نمایش‌های رادیویی

مرکز هنرهای نمایشی رادیو، نمایش‌هایی با موضوع زندگی شهید علم‌الهدی، دکتر محمد معین، سیدحسن حسینی، کنراد هیلتون و... را برای پخش از شبکه‌های مختلف رادیویی آماده می‌کند که از میان آنها می‌توان به نمایش‌های سفر سرخ، مهمان من باش، واقعه‌نگار، تیر و کمان و راوی واژه‌ها اشاره کرد.
کد خبر: ۷۵۴۷۴۸

جواد پیشگر، کارگردان و نویسنده مجموعه سفر سرخ در این باره به جام‌جم گفت: این مجموعه به زندگی شهید علم‌الهدی اختصاص دارد که در هفت قسمت 30 دقیقه‌ای آماده می‌شود. قصه این نمایش از مقطع جوانی ایشان شروع و به شهادت وی ختم می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش سفر سرخ به تهیه‌کنندگی مهتاب امینی و با حضور مهدی نمینی‌مقدم، حمید منوچهری، بیوک میرزایی، سلمان خطی، فریبا متخصص، علی‌اصغر دریایی، بهرام ابراهیمی، عباس توفیقی، محسن بهرامی، محمد یگانه و دیگر بازیگران مرکز هنرهای نمایشی رادیو آماده می‌شود.

فریدون محرابی، کارگردان نمایش رادیویی «مهمان من باش» درباره این نمایش گفت: مهمان من باش در هشت قسمت به تهیه‌کنندگی مهتاب امینی، افکتوری محمدرضا قبادی‌فر و صدابرداری علی حاجی‌نوروزی برای پخش از رادیو اقتصاد تولید می‌شود. داستان این نمایش به زندگی کنراد هیلتون که با پشت سر گذراندن سختی‌های فراوان توانست مجموعه هتل‌های هیلتون را راه‌اندازی کند، اختصاص دارد. ما در این نمایش از زمان کودکی تا مرگ او را روایت می‌کنیم. در نمایش مهمان من باش مهین نثری، احمد گنجی، ایوب آقاخانی، بهرام ابراهیمی، رحمان باقریان، محسن بهرامی، حمید منوچهری، بهرام سروری‌نژاد، کامیار محبی و فریبا طاهری بازی می‌کنند.

مجید حمزه، کارگردان نمایش کافه پرواز در این باره گفت: این نمایش به تهیه‌کنندگی طیبه محمدعلی و در 34 قسمت تولید می‌شود. محور اصلی این نمایش ماجراهایی است که برای یک کافه در سالن فرودگاه می‌گذرد که یک دختر و پسر جوان آن را اداره می‌کنند. آنها هر بار در این کافه با داستان زندگی آدم‌های مختلف روبه‌رو می‌شوند.

وی ادامه داد: در واقع در این نمایش در قالب قصه‌های مختلف به مسائل اجتماعی می‌پردازیم و در آن مهرداد مهماندوست، مینو جبارزاده، صدیقه کیانفر، زهره مجابی، ایوب آقاخانی، رویا فلاحی، علی زرینی و محمدرضا علی بازی می‌کنند. بعد از تمام شدن این نمایش می‌خواهم نمایش شب عالی برای سفر به چین را کارگردانی کنم.

نمایش قصه‌های لاله‌زار به کارگردانی محمد عمرانی و تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد و با بازی رضا عمرانی، شیوا رفیعیان، صفا آقاجانی، عباس توفیقی، بهرام ابراهیمی، مهرداد عشقیان، بهادر ابراهیمی، محمد آقامحمدی، محمد یگانه، بیوک میرزایی، سینا نیکوکار و نورالدین جوادی ضبط شده است.

بابک صفی‌خانی درباره تولید نمایش واقعه‌نگار توضیح داد: این نمایش در 30 قسمت به کارگردانی رامین پورایمان به مرور حوادث رخ داده در کربلا اختصاص دارد که حمیدین بن مسلم اولین واقعه‌نگار کربلا آن را روایت کرده است. در این نمایش احمد گنجی، مهدی نمینی‌مقدم، سینا نیکوکار، معصومه عزیزمحمدی، مجید حمزه، شهین نجف‌زاده، علی زرینی، علی‌اصغر دریایی، احمد ایرانی‌خواه و اسماعیل بختیاری بازی کردند. این نمایش قرار است از رادیو معارف پخش شود.

نمایش مکافات هم به تهیه‌کنندگی اشرف‌‌السادات اشرف‌نژاد و کارگردانی حمید منوچهری در شش قسمت آماده می‌شود که داستان آن درباره اتفاقاتی است که برای یک خان می‌افتد.

فرشته مردانه، تهیه‌کننده نمایش تیر و کمان درباره داستان این نمایش توضیح داد: تیر و کمان در شش قسمت به کارگردانی مینو جبارزاده برای پخش از رادیو سلامت آماده می‌شود. داستان این نمایش درباره جوانی است که ترک تحصیل کرده است. او تحت تاثیر فیلم زامبیا با تیر و کمانی به مهندسان فنی آسیب می‌رساند.

در این نمایش ماندانا محسنی، مجید حمزه، کرامت رودساز، فریبا متخصص، خسرو فرخزادی، نورالدین جوادیان، امیر فرحان‌نیا، سیما خوش‌چشم و راضیه مومیوند بازی کردند.

وی افزود: نمایش رادیویی راوی واژه‌ها با محوریت زندگینامه دکتر معین و به کارگردانی بهرام ابراهیمی در پنج قسمت آماده می‌شود. قصه این نمایش از زمان کودکی ایشان شروع می‌شود و تا زمان مرگش ادامه دارد. محمد عمرانی و مهین نثری بازیگران اصلی این نمایش هستند.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: زندگی سیدحسن حسینی شاعر معاصر هم در قالب نمایش رادیویی با عنوان گوهران و به کارگردانی حسین فلاح تولید می‌شود. داستان این نمایش از نوجوانی تا اوج شاعری ایشان را دربر می‌گیرد. همچنین نصایح نهج‌البلاغه را در 32 قسمت برای رادیو قرآن در قالب نمایش رادیویی آماده می‌کنیم و هر قسمت به یکی از پندهای نهج‌البلاغه اختصاص دارد. نمایش‌هایی درباره حکمای قدیمی مثل پدر دندانپزشکی و... هم در هفت قسمت تولید می‌کنیم.

نمایش رادیویی شمشیر هم به نویسندگی سعید پورشعبانی و کارگردانی حمید منوچهری بزودی از رادیو نمایش پخش می‌شود. داستان این نمایش درباره ابن حمیم شمشیرساز معروف و یار و یاور حضرت علی(ع) است که در مورد حکمیت در مسجد مکه سخنی به میان نمی‌آورد. ابراهیم تنها پسر او هم نمی‌تواند او را به این کار وا دارد و....

این نمایش ده قسمتی به تهیه‌کنندگی و سردبیری ملیحه مرادی‌جعفری و با هنرمندی مهدی نمینی‌مقدم، رحمان باقریان، صمد پل‌سنگی، صفا آقاجانی، رامین پورایمان، سعیده فرضی، عبدالعلی کمالی، مهرداد عشقیان، عباس وفایی، سلمان خطی، علی‌اصغر دریایی، عباس توفیقی، مجید سهرابی، هرمز سیرتی و گویندگی امیر منوچهری آماده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها