در این ستون به اخبار جالب حدود 50 سال پیش پرداخته می‌شود، اخباری که از نظر نگارش، تیتر و محتوا بسیار متفاوت‌تر از اخباری است که این روزها در روزنامه‌ها چاپ می‌شود. این هفته به ماجرای مرد زن‌نمایی اشاره شده که در پوشش کلفت از خانه خواننده رادیو و یک عضو سفارتخانه خارجی سرقت کرده بود.
کد خبر: ۷۵۴۶۶۱

مرد زن‌نما، ابتدا در خانه خواننده رادیو و سپس در منزل عضوی از یک سفارتخانه خارجی کلفتی می‌کرد. ماموران اداره آگاهی دیروز جوانی را که با تغییر قیافه به‌صورت زن درآمده و به‌عنوان کلفت در خانه‌های مردم راه می‌یافت، با مقدار زیادی جواهر دستگیر کردند.

روز بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه، مستشار سفارت عربستان در ایران به سرپرست اداره آگاهی مراجعه و اظهار کرد که مستخدم منزل پس از سرقت مقدار زیادی جواهر که بیش از 300 ‌هزار ‌ریال ارزش داشته متواری شده است. نامبرده اظهار کرد حدود یک‌ماه قبل خانم جوانی که لباس مرتبی بر تن داشت به ما مراجعه کرد و گفت حاضر است در منزل ما به‌عنوان خدمتکار مشغول به کار شود و چون به یک خدمتکار زن احتیاج داشتم او را پذیرفتم. وضع این خدمتکار و اطلاعی که از کارهای خانه داشت برای ما رضایت‌بخش بود. بعلاوه به‌قدری نسبت به کارهای ما اظهار دلسوزی می‌کرد که پس از چند روز مورد اعتماد و اطمینان واقع شد، به‌طوری‌که رفته‌رفته تمام امور خانه را در اختیار گرفت.

به این ترتیب روز بیست‌ودوم اردیبهشت، من همراه خانم منزل را ترک کرده و مستخدم در خانه ماند. شب هنگامی‌که به منزل بازگشتیم متوجه شدیم که وضع خانه غیرعادی است و از سیلوانا، مستخدم منزل خبری نیست. خانم فوری و با‌عجله خود را به اتاق بالا رساند و متوجه شد در گنجه‌ای که جواهرات در آن بوده باز است و از جواهرات خبری نیست.

رسیدگی به این شکایت به شعبه 8 اداره آگاهی محول شد و یکی از ماموران اداره آگاهی مسئول رسیدگی به این امر و کشف جواهرات شد. افسر پرونده پس از تحقیقات متوجه شد که خانم مستخدم در اصل پسر جوانی است که به‌شکل زن به خانه‌های مردم راه می‌یافته و پس از جلب اعتماد افراد منزل در موقعیت مناسب اموال با‌ارزش را به سرقت می‌برده است. مامور نامبرده پس از چهار ساعت تحقیق، موفق شد آدرس یکی از خواهران حسین، معروف به سیلوانا را به‌دست آورده و به‌همراه دیگر همکارانش فوری راهی محل سکونت او شدند.

با چمدان

هنوز ماموران مزبور چند‌قدمی با در منزل خواهر حسین فاصله داشتند که در باز شد و حسین در حالی‌که یک چمدان در دست داشت از خانه بیرون آمد و خود را به کنار خیابان رساند تا سوار تاکسی شود، ولی مامور دیگر مجال کاری را به او نداده و دستگیرش کرد.

جواهرات

مامور آگاهی پس از معرفی‌کردن خود به حسین به وی تکلیف کرد فوری جواهرات را به او مسترد کرده و به اداره آگاهی بیاید. حسین ابتدا خود را بکلی از ماجرا بی‌اطلاع نشان داده و اظهار کرد که شما مرا به‌جای شخص دیگری گرفته‌اید و من از جواهرات خبری ندارم، ولی وقتی مامور مزبور اثاثیه او را جستجو کرد جواهرات را یافت و حسین دیگر مجبور شد که دست‌های خود را برای زدن دستبند در اختیار مامور بگذارد.

با کلید

حسین در بازجویی اظهار کرد روزی که آقا و خانم از منزل بیرون رفتند من با کلیدی که در دست داشتم در آپارتمان را باز کردم و یکراست سراغ گنجه‌ای که جواهرات خانم در آن بود رفتم، به‌طور اتفاقی کلید روی در گنجه بود و به‌این‌ترتیب من براحتی به جواهرت دست یافتم.

در منزل خواننده

طی تحقیقات معلوم شد که نامبرده در گذشته به‌عنوان مستخدم و منشی در منزل زن خواننده شروع به کار کرده، ولی پس از چند‌روز خانم... از ماجرا مطلع شده و چون حسین متوجه شد که او را شناخته‌اند بلافاصله به‌طرف بالکن رفت و خود را از آن به زیر انداخت و مجروح شد و مدت 22 روز در بیمارستان بستری بود.

حسین در بازجویی اعتراف کرده بود علاقه داشته در منزل خواننده‌ها و هنرپیشه‎ها به‌عنوان منشی راه یابد و چون آنها جوانی را برای این کار انتخاب نمی‌کردند به‌صورت زن درمی‌آمده است و به‌این‌ترتیب هم حقوق بیشتری دریافت می‌کرده و هم بسرعت به خانه آنها راه می‌یافته است. اکنون حسین یا سیلوانا‌خانم در زندان به‌سر‌ می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها