طلاق از منظر عدد و رقم

آمارهای جالب از اتفاقی که جالب نیست

طلاق، یکی از معضلات اساسی کنونی جهان است. برای آن ریشه‌های بسیار و میوه‌های تلخ فراوانی ذکر شده است. ریشه‌هایی که درختی نازیبا به بار آورده و میوه‌هایی تلخ عرضه می‌کند. همین مساله باعث شده، موضوع جدایی عاطفی انسان‌ها مورد بررسی دانشمندان علوم مختلف قرار گیرد و صدالبته که آمار هم یکی از این علوم است.
کد خبر: ۷۵۲۴۸۸

داده‌هایی که باعث شده کارشناسان مختلف نسبت به پیامدهای این پدیده اجتماعی در جامعه ایرانی هشدار دهند. جامعه‌ای که در برخی از شهرهای آن مثل تهران متخصص‌ها نسبت به افزایش طلاق هشدار می‌دهند.

در این ستون نگاهی داریم به برخی از آمارهای طلاقی که طی یک پژوهش انجام شده از سوی سایت یورتانگو، منتشر شده است.

در این پژوهش، 71 درصد از افراد گفته‌اند که به همسر سابق خود فکر می‌کنند و این رقم در میان افرادی که ازدواج مجدد نکرده‌اند به 81 درصد می‌رسد. 57 درصد از این مجردها گفته‌اند که همین عشق به همسر سابق است که باعث شده آنها نتوانند به فرد دیگری علاقه داشته باشند و رابطه جدید را آغاز کنند بنابراین برخلاف ظاهر قانونی، بسیاری از طلاق‌ها به یک ازدواج خاتمه می‌دهد و نه به یک رابطه که در قلب یا ذهن فرد جای گرفته است.

این آمار وقتی تائید می‌شود که با کمال شگفتی بفهمیم دوسوم از کسانی که بعد از طلاق، ازدواج هم کرده‌اند، هنوز به همسر خود فکر می‌‌کنند و 36 درصد آنها تصور می‌کنند، یاد او باعث شده است که زندگی امروزشان هم مختل شود البته این موضوع دیگر جای شگفتی ندارد که بدانیم زنان بیش از مردان به همسر سابق خود فکر می‌کنند و با استفاده از ابزارهای اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به جست‌وجوی نام او یا مشاهده پروفایل او می‌پردازند.

حالا به سراغ یک آمار شگفت دیگر برویم. حدس می‌زنید احتمال شکست در ازدواج‌های دوم یا حتی سوم یک فرد چقدر است؟ قاعده این است که فرد با استفاده از تجربه زندگی اول خود، اولا انتخاب درست‌تری کند و ثانیا زندگی را بهتر مدیریت کند، اما آمارهایی که مثلا از ایالات متحده در دست است نشانگر این موضوع است که در حالی که احتمال شکست ازدواج اول، 41 درصد است، این رقم در ازدواج دوم به 60 و در ازدواج سوم به 76 درصد می‌رسد.

یک آمار دیگر نشانگر این است که زندگی کردن با یکدیگر تحت هر عنوانی مثل ازدواج‌های سفیدی که امروز زیاد از آن صحبت می‌شود، باعث می‌شود که احتمال طلاق، 40 درصد افزایش پیدا کند؛ درست برعکس آنچه که تبلیغ و از سوی برخی افراد گفته می‌شود که این موضوع باعث شناخت بیشتر و در نتیجه کاهش میزان طلاق خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها