معاون شهردار تهران با تاکید بر این‌که اصلاح زیرساخت‌های ترافیکی در مناطق 6 و 8 پایتخت به اتمام رسیده است، گفت: طرح انضباط‌بخشی ترافیکی از شنبه ششم دی‌ماه اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۷۵۱۸۳۱
آغاز طرح انضباط‌ بخشی ترافیکی از شنبه

به گزارش مهر، تشکری هاشمی با تاکید بر این‌که خط سفید (طرح انضباط‌بخشی ترافیکی) به عنوان نماد انضباط بخشی ترافیکی مورد تاکید مدیریت شهری قرار گرفته است، افزود: متاسفانه حرکت نکردن خودروها بین خطوط، تجاوز خودرو و موتورسیکلت به گذرگاه عابرپیاده، تردد عابران از عرض خیابان، استفاده نکردن از گذرگاه عابرپیاده و ورودهای غیرمجاز به محل‌های ممنوعه و توقف در این محل‌ها از جمله مواردی است که در شهر با آنها مواجه هستیم.

وی با اشاره به این‌که یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در حوزه ترافیک، نبود آموزش صحیح رانندگی و رعایت قوانین از سوی شهروندان است، اظهار کرد: شهرداری تهران به این جمع‌بندی رسیده که مردم باید با نظم و انضباط قوانین ترافیکی را رعایت کنند که این مهم در سایه اصلاح زیرساخت‌ها و آموزش فرهنگ ترافیکی به شهروندان محقق خواهد شد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این‌که استفاده از خط سفید به عنوان زبان هدایتگر ترافیک و نیز اصلاح المان‌های ترافیکی در برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری مورد تاکید قرار گرفته است، یادآور شد: براساس آن تمام خطوط ترافیکی پایتخت اصلاح و زیرساخت‌های مناسب برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فراهم می‌شود. بر این اساس خط‌کشی‌های جدید در محل‌های مورد نیاز، خط ایست در تقاطع‌های دارای حق تقدم، هماهنگ‌سازی تابلوها و خط‏‌کشی‌ها و امحای خط‌کشی‌های قدیمی در محل‌های غیرضروری ازجمله اقداماتی محسوب می‌شوند که در این حوزه در حال انجام است.

به گفته تشکری هاشمی، اکنون تمامی زیرساخت‌های ترافیکی در مناطق 6 و 8 پایتخت ساماندهی و اصلاح شده است؛ به طوری که در گام نخست دوربین‌های نظارت تصویری، دوربین‌های ثبت تخلف سرعت، دوربین‌های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و سیستم‌های هوشمند زمان‌بندی تقاطع‌ها تجهیز شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها