مکث

آقای رئیس، الان وقت حمایت است

این روزها قرار است تب فوتبال کشور را تیم ملی یک تنه بالا نگه دارد. برای همین هم لیگ برتر فوتبال 50 روز تعطیل می‌شود تا تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا آماده شود. اما برای موفقیت در استرالیا فقط تعطیلی پنجاه روزه لیگ کافی نیست. نیاز به همدلی است، نیاز به یک حمایت واقعی. در یک کلام تیم ملی برای این‌که به طلسم سی و هشت ساله قهرمانی در آسیا پایان دهد نیاز به یک انرژی مثبت دارد.
کد خبر: ۷۵۰۹۸۲

برای انتقال این انرژی مثبت گاهی لازم نیست کار ویژه‌ای انجام شود و فقط کافی است حمایت کرد، هم در عمل، هم در کلام. اما انگار برای رئیس فدراسیون فوتبال اتفاقات بعد از جام ملت‌های آسیا از خود جام ملت‌ها مهم‌تر است. گرچه در مقطع کنونی پرسیدن این سوال که اگر تیم ملی در جام ملت‌ها ناکام بماند، چه خواهد شد؟ آن هم در یک برنامه زنده، عاری از ایراد نیست، اما برای کفاشیان هم به عنوان مصاحبه شونده جواب‌های زیادی وجود داشت که بیانش می‌توانست به تیم ملی روحیه بدهد. ساده‌ترین جواب شاید این بود که فعلا همه باید از تیم ملی حمایت کنیم یا مثلا این‌که بهتر است تا پایان جام ملت‌ها صبر کرد. با کنار هم قرار دادن واژه‌هایی از این دست شاید بتواند به ده‌ها جواب دیگر هم رسید که در خودش برای تیم ملی انرژی مثبت داشته باشد. اما وقتی قرار است همه چیز این فوتبال به همه چیزش بیاید رئیس فدراسیون فوتبالش هم در واکنش به ناکامی احتمالی تیم ملی می‌گوید: اگر در جام ملت‌ها بد نتیجه بگیریم احتمال برکناری کی‌روش با توجه به بندهایی که در قراردادش وجود دارد هست، اما من می‌مانم تا برای مسابقه‌های بعدی برنامه‌ریزی کنم!

البته از علی کفاشیان، به عنوان کسی که حتی خودش هم به کارنامه مدیریتی‌اش در فوتبال نمره‌ای بالاتر از 13 نمی‌دهد انتظاری فراتر از این نمی‌رود. کی‌روش خوب یا بد، این روزها به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باید از یک حمایت همگانی برخوردار باشد. پس فعلا زمان آن نیست که بخواهیم به او یادآور شویم در قراردادش به ازای ناکامی احتمالی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا چه بندهایی وجود دارد.

آنچه در این روزها باید مورد توجه قرار گیرد فراهم کردن بستری آرام برای تیم ملی است؛ بستری برای خوب تمرین کردن، خوب تدارک دیدن و در نهایت خوب نتیجه گرفتن در جام ملت‌های آسیا. این چیزی است که رئیس فدراسیون فوتبال بهتر از هر فوتبالی دیگر باید به آن واقف باشد.

رضا پورعالی

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها