برخی رسانه‌ها از مصدومیت جواد نکونام خبر داده‌اند

اولین پیروزی شاگردان کی‌روش در آفریقای جنوبی

تیم ملی فوتبال ایران که برای برپایی اردوی آماد‌ه‌سازی و برگزاری چند دیدار تدارکاتی در اردوی آفریقای جنوبی به سر می‌برد، در نخستین دیدار تدارکاتی‌اش برابر تیم کایزرچیف به پیروزی رسید.
کد خبر: ۷۵۰۵۷۷

گل نخست تیم ملی ایران پس از سانتر رامین رضاییان و ضربه سردار آزمون که بالاتر از مدافع تیم کایزرچیف به هوا بلند شده بود، به ثمر رسید. این گل در دقیقه 25 وارد دروازه کایزرچیف شد. پنج دقیقه بعد، این بار سانتر ایمان مبعلی از نقطه کرنر با ضربه سر مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع جلو کشیده ایران همراه شد و او توانست گل دوم تیم ملی را به ثمر برساند.

بعد از این‌که ایران با دو گل از حریف پیش افتاد، تیم آفریقایی که از بازیکنانی با توان بالای فیزیکی بهره می‌برد، برای جبران گل جلو کشید، اما راه به جایی نبرد. در دقیقه 40 سانتر زیبای ایمان مبعلی با ضربه سر خوب مسعود حسن‌زاده همراه شد، اما دروازه‌بان کایزرچیف با واکنشی سریع این توپ را به بیرون زد. حسن‌زاده دقایقی قبل از این ضربه هم پس از دریبل دروازه‌بان حریف در موقعیتی سخت توپ را به تیرک دروازه زده بود.

در نیمه دوم تیم ملی با ترکیب جوان‌تر وارد زمین مسابقه شد و کایزرچیف بیشتر از شاگردان کی‌‎روش توپ و میدان را در اختیار داشتند. در این نیمه، تنها موقعیت مهم ایران در دقیقه 85 به وجود آمد که این فرصت هم از سوی سجاد شهباززاده از دست رفت.

تیم ملی در این بازی با ترکیب علیرضا بیرانوند، امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی‌گنجی، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، ایمان مبعلی، وریا غفوری، وحید امیری، مسعود حسن‌زاده و سردار آزمون به میدان رفت که در اواسط نیمه نخست، علیرضا بیرانوند جای خود را به رحمان احمدی داد. در دقیقه 40 هم مهدی شریفی به جای سردار آزمون وارد زمین مسابقه شد. حبیب گردانی، محمدرضا خانزاده، سجاد شهباززاده، هاشم بیک‌زاده و محسن فروزان هم در نیمه دوم وارد زمین شدند.

نوری اضافه شد

محمد نوری، کاپیتان تیم پرسپولیس که به دلیل مشکل مالیاتی نتوانسته بود همراه دیگر ملی‌پوشان راهی آفریقای جنوبی شود و پس از حل مشکلش ظهر دیروز به آفریقای جنوبی و شهر ژوهانسبورگ رسید. نوری پس از حضور در این شهر راهی هتل شد و به استراحت پرداخت و به همین دلیل بازی تیم ملی کشورمان را ندید. کاپیتان قرمزها با صلاحدید کی‌روش از امروز تمریناتش را با تیم‌ملی آغاز خواهد کرد.

مصدومیت نکونام

در حالی که تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی به سر می‌برد، مخابره یک خبر کوتاه از اسپانیا کادر فنی را نگران کرد. طبق اعلام سایت ناورا دپورتیوا، جواد نکونام در اولین تمرین اوساسونا پس از دیدار با وایادولید از ناحیه زانوی راست دچار آسیب‌دیدگی شد. هافبک تیم ملی ایران که در آستانه جام ملت‌ها از ناحیه زانو آسیب دیده، دیروز در کلینیک سن‌میگوئل شهر پامپلونا معاینه خواهد شد تا میزان مصدومیتش مشخص شود. اوساسونا در دیدار هفته گذشته خود مقابل وایادولید به پیروزی 2 بر یک رسید که جواد نکونام، گل نخست تیمش را به ثمر رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها