معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات مرغ تولیدی کشور به ده کشور جهان در سال 93 خبر داد و گفت: این در حالی است که تا سال گذشته واردکننده مرغ بودیم.
کد خبر: ۷۵۰۵۴۵

به گزارش ایسنا، حسن رکنی در نشست روسای جهاد کشاورزی منطقه یک کشور، اظهار کرد: با توجه به افزایش تولید مرغ در کشور، امسال برخی تجار ایرانی برای نخستین بار به جرگه صادرکنندگان مرغ وارد شدند و این در حالی است که سال گذشته واردکننده مرغ بودیم، اما امسال با رونق تولید و شرایط خوب به صادرکننده مرغ تبدیل شدیم.

وی تصریح کرد: گسترش صادرات مرغ نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سامانه حمل و نقل ویژه‌ای دارد و باید صادرکنندگان ایرانی به این مسائل توجه کنند.وی با بیان این‌که مرغ تولیدی ایران توانایی رقابت با دیگر کشورها را از نظر قیمت دارد، گفت: مرغ تولیدی در ایران براحتی با تولیدات کشورهای دیگر رقابت می‌کند.

رکنی کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و آسیای میانه را بازارهای گوشت مرغ ایران برشمرد و اظهار کرد: در دو ماه اخیر قریب 20 هزار تن صادرات تخم مرغ به کشورهایی نظیر بحرین، عمان، افغانستان و عراق انجام شده است.این مقام مسئول همچنین حجم صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ در سال 93 را در مجموع بیش از صد هزار تن برآورد کرد و افزود: در صادرات تخم‌مرغ شاهد رکوردشکنی خواهیم بود.وی گفت: حجم صادرات تخم مرغ سال گذشته 35 هزار تن بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها