جام جم کلیک: شرکت سونی پس از چندین ماه از عرضه پلی استیشن 4 توانست تنها 15 میلیون دلار از این محصول جدید را به فروش برساند و به این ترتیب از رقیب خود مایکروسافت که از فروش ایکس باکس حدود 44 میلیارد دلار درآمد داشت، به شدت عقب افتاد.
به همین دلیل مدیران این شرکت ژاپنی در نظر دارند تحولی اساسی در رویکرد خود ایجاد کنند. سونی در نظر دارد سرورهایی پرقدرت و با پهنای باند بیشتر برای شبکه ابری خود خریداری کند تا به این ترتیب امکان بازی آنلاین بدون نیاز به کنسول برای کاربر فراهم شود.
در این سرویس سونی که PlayStation Now نام دارد، داده ها از این سرورهای ابری به تلویزیون (یا تبلت و گوشی هوشمند) کاربر ارسال می شود. جالب اینجاست که حتی لازم نیست این دستگاه ها ساخته شرکت سونی باشد. این سرویس امکان دسترسی کاربر به دهها بازی مختلف را فراهم می سازد.
این برنامه جدید برای گذار از سخت افزار به سرورهای ابری را می توان رقیبی قدرتمند برای سرویس مایکروسافت یعنی شبکه آنلاین Xbox Live نامید. این رویکرد شاید حتی آینده بازار بازی های رایانه ای را به کلی متحول سازد.
صالح سپهری فر
جام جم کلیک
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد
در گفتوگوی اختصاصی «جام جم» با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه عنوان شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه