به تازگی شرکت سونی با انتشار اخباری مربوط به تولید ساعت کاغذی همگان را متعجب کرده است
کد خبر: ۷۴۶۴۹۷
ساعت الکترونیکی از جنس کاغذ

جام جم کلیک: در سال گذشته شاهد خبرهایی شگفت‌انگیز از یکی‌ از بزرگترین پیشگامان تکنولوژی یعنی‌ شرکت سونی بودیم. چندی پیش خبر متوقف کردن تولید لپ‌تاپ‌های سونی بدون شک همه ما را شوکه کرد، البته سیاست پنهان این تصمیم از سوی شرکت قدیمی‌ و پرقدرتی مثل سونی بی‌حکمت نبوده و بدون شک، به سود شرکت سونی خواهد بود.

به تازگی این شرکت با انتشار اخباری مربوط به تولید ساعت کاغذی همگان را متعجب کرده است. این در حالی‌ است که بازار ساعت های هوشمند بسیار داغ است و همه رقبا با عرضه محصولی منحصر به فرد سعی در جلب توجه کاربران دارند.

سونی با افتتاح واحدی برای محصولات خود که مرتبط با مد است این ساعت را به عنوان اولین محصول خود عرضه خواهد کرد. صفحه و بند این ساعت از ورق الکترونیکی‌ درست شده است و طراحان با ترکیب انعطاف پذیری و طرحی ساده، شکل خاصی‌ به این ساعت کاغذی بخشیده اند.

این ساعت به دلیل عدم وجود برد الکترونیکی پرمصرف، با یکبار شارژ، تا ۶۰ روز انرژی مورد نیاز را تامین می کند.

البته هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با محصول مورد بحث در دست نیست، اما شایعات بیان می‌کنند که ساعت سونی دارای صفحه‌ نمایش و حتی بندی با فناوری e-paper است که تنها قابلیت نمایش دو رنگ را دارد و کاربر می‌تواند حتی طرح بند ساعت خود را هم بدون عوض کردن آن، به صورت نرم‌افزاری تغییر دهد.e-paper فناوری جدیدی به حساب می‌آید که ترکیبی از e-ink و دستاوردهای خود سونی بوده و به این غول ژاپنی این امکان را می‌دهد تا طراحی‌های متفاوتی را در ساعت‌های هوشمند پیاده‌سازی کند.

تا کنون این ساعت در هیج جایی رونمایی نشده و به گفته شرکت سونی نمونه اولیه آن در دست بررسی است و تولید انبوه آن بستگی به استقبال و پتانسیل بازار خواهد داشت.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها