در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اینها فقط بخشی از هشدارهای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است که درباره مذمت حضور انبوه خودروها در پایتخت به ایسنا متذکر شده است.
نکته مهمی که در بین حرفهای جعفر تشکر هاشمی وجود دارد این است که وسایل نقلیه، مقصر 88 درصد آلودگی پایتخت است. این حرف به این معنی است که در وهله اول، شهر ما و سلامت شهرنشینان، تسلیم خودروها شده است و در وهله دوم این پیام را میدهد که اگر راهکاری وجود داشته باشد تا از تعداد خودروهای پایتخت کاسته شود، در آن صورت میتوان به داشتن شهری سالم و دوستدار محیط زیست امیدوار بود. در همین شرایط، این مقام مسئول عنوان کرده که محدودههای عاری از خودرو در تهران توسعه پیدا میکند. در این محدوده ها، حضور خودروها ممنوع خواهد بود و فقط عابران پیاده یا دوچرخهسواران حق دارند در این مسیرها حرکت کنند. در صورتی که این حرف به واقعیت بپیوندد، در آن شرایط پایتخت از تصرف خودروها درمیآید و سلامت انسان، معیار رفت و آمدهای شهری خواهد شد. البته این راهکارها سالهاست در کشورهای توسعه یافته به اجرا درآمده است و اتفاق عجیبی نیست، اما در صورتی که همین اتفاق مثبت در شهرداری تهران هم جدیتر گرفته شود؛ یعنی این طرح حداقل در مناطقی از پایتخت، اجرایی شود و ردپای لاستیک خودروها در آن مناطق وجود نداشته باشد، آن وقت میشود راحتتر در تهران نفس کشید و به طول عمر بیشتر در این کلانشهر، امید بیشتری داشت.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در گفتوگوی اختصاصی با «جامجم» مطرح کرد
رضا بدرالسماء هنرمند پیشکسوت عرصه نگارگری در گفتوگو با «جامجم»:
وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتوگوی اختصاصی با «جامجم» مطرح کرد: