ایجاد 10 هزار شغل جدید در منطقه آزاد اروند

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه کشور گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، حدود ده هزار شغل جدید در محدوده منطقه آزاد اروند ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۷۴۸۷۸۵

به گزارش ایرنا، اکبر ترکان در حاشیه آیین آغاز عملیات برداشتن دژ دفاعی خاکی مینوشهر استان خوزستان افزود: در سفر استانی هیات دولت به خوزستان، آبادان و خرمشهر به محدوده منطقه آزاد اروند افزوده شد تا این مناطق نیز رونق بیشتری به خود گیرد.وی گفت: در این خصوص، اقداماتی برای توسعه بهداشت و درمان، توسعه آموزش و پرورش، رونق صنعت، تجارت و گردشگری منطقه انجام شده است.

ترکان اضافه کرد: طی موافقت‌نامه‌ای با وزیر آموزش و پرورش، 70 میلیارد ریال از سوی این وزارتخانه و 70 میلیارد ریال اعتبار نیز از سوی منطقه آزاد اروند به تعمیر مدارس شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اختصاص می‌یابد که بخشی از این اعتبار در اختیار مدیران مناطق قرار گرفته است.

وی افزود: در دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها نیز، سرسراهای چندمنظوره فرهنگی، آموزشی و علمی ساخته می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند از خدمات فوق‌برنامه این اماکن بهره‌گیری کنند.دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در حاشیه این مراسم گفت: وزیر امور خارجه عراق در سفر به ایران، درخصوص لایروبی اروندرود قول مساعد داده است.

علی شمخانی افزود: موضوع لایروبی اروندرود، بحث دو جانبه ایران و عراق است و در سفر وزیر امور خارجه عراق به تهران، لایروبی اروندرود و توسعه اقتصادی این منطقه مطرح شد.

وی ادامه داد: طرف عراقی قول مساعد داد اجرای این طرح را در دستور کار خود قرار دهد و ایران نیز در تلاش است این مهم محقق شود.

شمخانی لایروبی اروندرود را عامل موثری در رونق منطقه‌ای و تحقق اهداف توسعه پایدار آبادان و خرمشهر خواند.

اروندرود، رودخانه پهناوری در جنوب غربی ایران و مرز ایران و عراق است که از ریزش رودهای دجله، فرات سپس کارون پدید آمده است. دجله و فرات پیش از پیوستن به کارون در شهر قرنه در 375 کیلومتری جنوب بغداد به هم می‌پیوندند. طول اروندرود از قرنه تا ریزش‌گاه آن در خلیج‌فارس 190 کیلومتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها