نوزادان معتاد درمان می شوند

مدیر کل دفتر سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بررسی و پیگیری برای تاسیس مرکز ترک اعتیاد نوزادان در کشور خبر داد و گفت: راه اندازی این مرکز نیازمند بررسی های کارشناسی دقیق بوده که وزارت بهداشت در حال انجام آن است.
کد خبر: ۷۴۷۵۴۲
نوزادان معتاد درمان می شوند

احمد حاجبی، درباره مرکز ترک اعتیاد نوزادان اظهار کرد: بحث ترک اعتیاد نوزادانی که به دلیل اعتیاد مادرن خود معتاد به دنیا می آیند ارتباط نزدیکی با شرایط مادر و ایجاد مراکز ترک برای این دسته از زنان دارد٬ در واقع نوزادان به دلیل وابستگی شدید مادر و نوزاد باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که ایجاد و راه اندازی مراکز ویژه به این منظور برای نوزادان در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه در برای عملیاتی شدن طرح مورد نظر صورت گرفته اما این کار به دلیل حساسیت هایی که دارد نیازمند کارهای کارشناسی بیشتری است . در واقع برای اجرای چنین ایده ای باید با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری تنگاتنگی داشت.
مدیر کل دفتر سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت در خاتمه بااشاره به اینکه اجرای این کار نیاز به زمان دارد به عبارتی اجرای فاز مطالعاتی زمان‌بر است، گفت: تاسیس و گردهمایی یک مرکز کار سخت و پیچیدهای نبوده بلکه با توجه به مطرح بودن و اختصاص داشتن آن به نوزادان باید تدابیر بیشتری را در این راستا اندیشیده شود و این طرح بعد از انجام بررسی های کارشناسانه و علمی دقیق شکل عملیاتی به خود بگیرد. ( میزان )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها