مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر کرد

طرح جامع مدیریت آب های سطحی شهر تهران

طرح جامع تهران به سرنوشت طرح‌های قبلی دچار نخواهد شد

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از انجام پروژه مطالعاتی روش‌های ارزیابی طرح‌های توسعه شهری مطابق با طرح جامع پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۷۴۷۱۵۲
طرح جامع تهران به سرنوشت طرح‌های قبلی دچار نخواهد شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، بابک نگاهداری گفت: ارزیابی برنامه‌های توسعه شهری در انتخاب گزینه‌ها یا سناریوهای برنامه به تصمیم‌گیرندگان کمک می‌کند تا مناسب‌ترین گزینه را از میان موارد ممکن انتخاب کنند.

وی افزود: همچنین می‌توان در ارزیابی عملکرد سازمان‌های تولید کننده و مجری برنامه به سیاستمداران کمک کرد تا چگونگی عملکرد واحدهای سازمانی تابع خود را سریع‌تر و دقیق‌تر بدانند و در مورد ادامه یا اصلاح فعالیت‌های آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

نگاهداری گفت: این طرح که توسط دبیرخانه شورای عالی نظارت بر توسعه شهری تهران تهیه شده است به برنامه‌ریزان توسعه شهری کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت برنامه‌های پیشین را شناسایی و بر اساس آن‌ها برنامه‌های جدید را ارتقاء داده و از تکرار مشکلات برنامه‌های قبلی جلوگیری کنند.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به نقش و اهمیت ارزیابی برنامه‌های توسعه شهری و ضرورت توجه به آن در فرایند برنامه‌ریزی شهری، ‌افزود: این موضوع انگیزه‌های لازم به منظور انجام پژوهش در مورد روش‌های نوین ارزیابی برنامه‌های توسعه شهری را در شورای عالی نظارت بر توسعه شهری تهران ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه روش‌های ارزیابی، برنامه‌های توسعه شهری را به شیوه‌های گوناگونی طبقه‌بندی می‌کنند که یکی از آن‌ها طبقه‌بندی روش‌های ارزیابی بر پایه زمان است،‌ گفت: بر این اساس، روش‌های نوین ارزیابی برنامه به روش‌های پیش از اجرا، هنگام اجرا و پس از اجرا طبقه‌بندی می‌شود.

نگاهداری افزود: در این پروژه پژوهشی، روش‌های ارزیابی پیش از اجرا با مراحل تولید برنامه سند طرح جامع تهران (برنامه راهبردی-ساختاری شهر تهران) به عنوان مهم‌ترین برنامه توسعه شهری پایتخت بر اساس دستور کار شورای عالی نظارت بر توسعه شهری تهران مطابقت داده شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها