مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر کرد

طرح جامع مدیریت آب های سطحی شهر تهران

بروز مشکلات آب گرفتگی اراضی شهری، مسائل مرتبط با کیفیت و کمیت روانابهای سطحی شهری و توسعه سریع شهر تهران درسال های گذشته، ضرورت بازنگری و به روز رسانی طرح جامع قبلی آب های سطحی تهران را از اواسط دهه گذشته نمایان کرد.
کد خبر: ۷۳۷۹۳۳
طرح جامع مدیریت آب های سطحی شهر تهران

از این رو پس از شناسایی ظرفیت ها، کمبودها و پتانسیل توسعه شبکه جمع آوری و مدیریت رواناب های سطحی شهر تهران، مطالعات «طرح جامع مدیریت آب های سطحی تهران» ازسوی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران تعریف و سپس عملیاتی گردید.

مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بدلیل اهمیت طرح مطالعاتی اشاره شده، آنرا بصورت کتابی تحت عنوان «طرح جامع مدیریت آب های سطحی شهر تهران» منتشر کرد.

در این مطالعات علاوه بربررسی مسائل معمول شبکه به ویژه ایمن سازی شهر در مقابل سیل و رسوبات به موارد متعدد دیگری از جمله آلودگی های محیط زیستی، استفاده از رویکردهای نوین مدیریت آب های سطحی، پایش شبکه های آب های سطحی، ملاحظات اجتماعی، حقوقی و قانونی و نیاز به تهیه راهنما و تدوین دستورالعمل بهره برداری و نگهداری و همچنین ایجاد تشکیلات ویژه مدیریت آب های سطحی تهران به شکل مبسوط پرداخته شده است.

در این کتاب سعی شده است که راهکارها و دستاوردهای مطالعات طرح جامع به طور اجمالی بررسی شود و نکات کلیدی آن در اختیار مخاطبان به ویژه مدیران حوزه های شهری قرار گیرد.

علاقمندان می توانند جهت تهیه و دانلود رایگان این کتاب به پرتال مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به آدرس: Rpc.tehran.ir مراجعه کنند.(مرکزمطالعات وبرنامه ریزی شهرتهران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها