عضو کمیسیون عمران مجلس پیشنهاد کرد:

افزایش قیمت، راهکاری برای کنترل مصرف گاز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به عقیده من بالا بردن قیمت، بهترین راهکار برای پایین آوردن مصرف گاز است که کارساز خواهد بود.
کد خبر: ۷۴۷۰۹۶
افزایش قیمت، راهکاری برای کنترل مصرف گاز

سید بهلول حسینی با تاکید بر کنترل مصرف گاز و اهمیت صرفه جویی گفت: اگر بخواهیم راهکار کنترل مصرف گاز یا همان صرفه جویی را درست و حسابی ارایه بدهیم، باید قیمت گاز را واقعی کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ادعای فرهنگ سازی برای کنترل مصرف، افزود: تاکنون حرف های زیادی در مورد فرهنگ سازی زده شد، اما سوال اینجاست که چند درصد این فرهنگ سازی ها موفق بوده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی بهترین راهکار کنترل مصرف گاز آن هم در فصل زمستان را افزایش قیمت گاز به میزان بیش از 50 درصد اعلام کرد و گفت: به عقیده من بالا بردن قیمت، بهترین راهکار برای پایین آوردن مصرف گاز است که کارساز خواهد بود.

حسینی با پذیرفتن اینکه شاید فرهنگ سازی هم در کنترل مصرف جواب بدهد، افزود: معلوم نیست فرهنگ سازی چقدر زمان ببرد، چقدر جا بیفتد، چگونه اجرایی شود و نحوه فرهنگ سازی در مناطق مختلف کشور چگونه باید باشد، چرا که هر قومی فرهنگ خاص خودش را دارد.

وی خواهان استاندارد سازی در ساخت و سازهای کشور شد و گفت: باید در ساختمان سازی الزاماتی باشد تا صرفه جویی در مصرف انرژی اتفاق بیفتد. اما همین الزامات نیز زمان بر است و نمی توان در کوتاه مدت استاندارد ساخت و ساز را نهادینه کرد.

نماینده میانه با طرح این پرسش که مگر می توانیم فرهنگ سازی را اجباری کنیم، گفت: فرهنگ سازی بنا بر سلیقه مردم مطرح می شود و نیازمند آموزش است، اما معلوم نیست مردم آنچه را آموزش داده می شود، رعایت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه مردم اهمیت صرفه جویی را می دانند گفت: مردم می دانند که اگر گاز کمتر مصرف کنند، کمتر هزینه آنرا می پردازند و اگر زیاد مصرف کنند، بیشتر می پردازند، با این وجود رعایت نمی کنند مگر آنکه قیمت گاز به اندازه ای گران شود که مردم از عهده پرداخت آن برنیایند و مجبور به صرفه جویی شوند. بنا بر این باید صرفه جویی از طریق اجبار غیر مستقیم با واقعی کردن قیمت ها باشد.(شریان نیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها