ضربات پنالتی به کام پرسپولیس بود، اما استقلالی‌ها پشت این سد ماندند

اشک استقلال، خنده پرسپولیس

شهرآورد شماره 80 در جام حذفی شکل نمی‌گیرد. آبی‌ها در ادامه حرکت روی شیب منفی خود، پس از شکست در شهرآورد شماره 79 این بار در جام حذفی و در ضربات پنالتی کم آوردند و نتوانستند به مرحله بعد صعود کنند تا پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی به مصاف ذوب‌آهن برود، تیمی با مربیگری سرمربی و بازیکن سابق خود. البته خود پرسپولیس هم برای رسیدن به این مرحله، مقابل یک تیم دسته‌اولی کم زجر نکشید.
کد خبر: ۷۴۳۵۳۶

گل‌گهر تیمی که دو تیم لیگ برتری سپاهان و نفت مسجد سلیمان را حذف کرده بود، مقابل پرسپولیس بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشت. این دیدار در ۹۰ دقیقه وقت قانونی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. در وقت‌ اضافه اول دو گل به ثمر رسید و ابتدا گل‌گهر از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و سپس بنگر گل مساوی پرسپولیس را به ثمر رساند. این در حالی است که گل‌گهر سیرجان در این بازی از دقیقه ۳۵ بازی با اخراج مهران گلزاری با یک یار کمتر به کار خود ادامه داد.

در وقت‌ اضافه دوم نیز گلی به ثمر نرسید تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی درخشش سوشا مکانی که سه پنالتی تیم حریف را مهار کرد، باعث شد پرسپولیس به نیمه‌نهایی برسد. مکانی در این بازی پشت یکی از ضربات پنالتی پرسپولیس هم قرار گرفت که نتوانست آن را تبدیل به گل کند. سرخپوشان پایتخت با شکست گل‌گهر سیرجان به سختی به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند و با ۱۶ بار حضور در این مرحله رکورددار شدند.

تیم استقلال تهران نیز با ۱۴ بار حضور در این مرحله دومین تیم از لحاظ حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایران است. پرسپولیس در ۱۵ حضور قبلی‌اش در این مرحله، هفت بار به فینال راه یافته که پنج بار قهرمان و دو بار نایب‌قهرمان شده است.

دروازه‌بان پرسپولیس پس از بازی گفت: «بازی سختی بود و ده نفره شدن گل‌گهر هم کار ما را سخت‌تر کرد. آنها فقط دفاع می‌کردند. اما من مطمئن بودم که در ضربات پنالتی برنده می‌شویم.»

حمید درخشان، سرمربی پرسپولیس هم نقش مکانی را در این پیروزی پررنگ توصیف کرد و در جمع خبرنگاران گفت: ما دو دروازه‌بان خوب داریم. یکی متخصص گرفتن پنالتی و دیگری مرد روزهای بزرگ؛ هر دو بازیکنان بزرگی هستند.

درخشان در مورد جریان بازی هم این گونه اظهارنظر کرد: خوشحالم که برنده این بازی بودیم. از وقتی که گل‌گهر ده نفره شد تمام تفکرات ما به هم ریخت. من نمی‌خواهم تیم مقابلم ده نفره شود. هرچه از زمان بازی می‌گذشت، فشار بیشتری به ما وارد می‌شد و بازیکنان هم فرصت‌های بیشتری را از دست می‌دادند.

قلعه نویی : ترسی از برکناری ندارم

در دیگر بازی این مرحله استقلالی‌های باانگیزه نتوانستند از تیم یک پرسپولیسی به نام یحیی گل‌محمدی عبور کنند. شاگردان امیر قلعه‌نویی در این بازی می‌خواستند که به شهرآورد دیگری برسند، اما درخشش دروازه‌بان تیم اصفهانی نگذاشت این اتفاق رخ دهد. در این دیدار که در حضور 5000 تماشاگر در فولادشهر اصفهان برگزار شد، تیم استقلال تهران که دیدار گذشته خود در شهرآورد پایتخت را مغلوب پرسپولیس تهران شده بود، در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر صفر مقابل ذوب‌آهن اصفهان تن به شکست داد تا تیره روزی‌های آبی‌پوشان ادامه یابد.

دو تیم در وقت‌های عادی و اضافی این دیدار به نتیجه تساوی 2 بر2 دست یافته بودند. آرش برهانی در دقیقه 7 و کرار جاسم در دقیقه 23 برای تیم استقلال تهران و قاسم دهنوی در دقیقه 24 و مسعود حسن‌زاده در دقیقه 75 برای تیم ذوب آهن اصفهان گلزنی کردند.در ضربات پنالتی، هر سه بازیکن استقلال (هاشم بیک‌زاده، امید ابراهیمی و آرش برهانی) ضربات خود را از دست دادند و هر سه بازیکن ذوب‌آهن (مهدی رجب‌زاده، کارلوس سانتوس و قاسم دهنوی) ضربات خود را به گل تبدیل کردند.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال پس از بازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که ترسی از برکناری ندارد، گفت: ما تیم دوم جدول هستیم و بجز از باخت مقابل سپاهان به دلیل اتفاقاتی که بعد از پنالتی رخ داد، در همه بازی‌ها حق ما پیروزی بوده و حداقل نباید می‌باختیم و همیشه این قدر بدشانسی نمی‌آوریم و به آینده امیدوار هستیم. به ذوب‌آهن تبریک می‌گویم که توانست این قدر در بازی امروز خوش‌شانسی بیاورد.یحیی گل‌محمدی، سرمربی ذوب‌آهن درباره این‌که تیمش باید روز جمعه مقابل پرسپولیس قرار بگیرد، عنوان کرد: از حالا زود است درباره این بازی صحبت کنیم. ما باید ابتدا برای بازی با صبا آماده شویم. تمرکزمان روی این بازی است تا در لیگ موفق شویم. در بازی با پرسپولیس هم دوست دارم هر تیمی لیاقت بیشتری دارد به فینال راه پیدا کند.در دیگر بازی‌های این مرحله، پدیده مشهد با نتیجه 2 بر یک مقابل تراکتورسازی تبریز به برتری رسید و نفت تهران در ضربات پنالتی بر صنعت ساری غلبه کرد. مرحله نیمه‌پایانی جام حذفی روزهای چهاردهم و پانزدهم آذرماه جاری برگزار خواهد شد که طبق برنامه روز جمعه پرسپولیس تهران برابر ذوب‌آهن اصفهان صف‌آرایی خواهد کرد و سپس تیم پدیده مشهد به مصاف نفت تهران می‌رود.

سبد خرید و فروش آبی و قرمز

سرخابی‌ها از هم‌اکنون تلاش‌ها را برای تقویت خود در پنجره نقل و انتقالات شروع کرده‌اند و از هم‌اکنون خبرها و شایعات زیادی در این مورد شنیده می‌شود. یکی از شایعات جدی که در مورد استقلال شنیده می‌شود، مساله تغییر سرمربی است، آیا قلعه‌نویی از استقلال می‌رود؟ بهرام افشارزاده این مساله را به جلسه روز یکشنبه هیات مدیره موکول کرد و به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قرار است قلعه‌نویی را به جلسه هیات مدیره دعوت کنیم تا ببینیم چگونه عمل خواهیم کرد.

تا اینجای کار جدایی یک بازیکن از تیم استقلال قطعی است. پژمان نوری پس از بازگشت کاروان استقلال به تهران با چشمانی اشکبار از امیر قلعه‌نویی و بازیکنان استقلال خداحافظی کرد و از این تیم جدا شد. نوری قرار است به تیم ملوان بندرانزلی بپیوندد. از طرفی گفته می‌شود قرار است که آندرانیک تیموریان هافبک معترض آبی به مشهد برود و با رضا عنایتی مهاجم تیم پدیده تعویض شود.

گفته می‌شود که میلاد سلیمان‌فلاح مهاجم تیم نفت مسجدسلیمان با مسئولان باشگاه استقلال برای حضور در این تیم به توافق رسیده و قرار است بزودی در تمرینات این تیم شرکت کند.

پرسپولیسی‌ها در این میان بیکار نیستند و قصد دارند که در فصل نقل و انتقالات نقاط ضعف خود را برطرف کنند. جذاب‌ترین شایعه‌ای که از این تیم به گوش می‌رسد، خبر جذب رضا قوچان‌نژاد است. البته با توجه به قرارداد خوب قوچان‌نژاد با تیم کویتی تا تائید آن از سوی مدیران باشگاه نمی‌توان آن را جدی گرفت. آن چه جدی است حضور چهار بازیکن خارجی در تهران است که قرار است در تمرینات این تیم شرکت کنند تا اگر نظر درخشان را جلب کردند با این تیم قرارداد ببندند.

حضور رضا خالقی‌فر، مهاجم تیم راه‌آهن در پرسپولیس قطعی است؛ حمید استیلی سرمربی راه‌آهن در این باره به ایسنا گفت: انتقال خالقی‌فر به پرسپولیس قطعی شده و قرار است در ازای او محمدرضا خانزاده به جمع ما اضافه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها