درگیری‌های مصربا 19 کشته و زخمی و 145 بازداشتی

درگیری میان طرفداران محمد مرسی و نیروهای امنیتی در مصر منجر به کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن 15 تن دیگر شد.همچنین خبرگزاری آناتولی ترکیه هم خبر داد که از صبح امروز 145 نفر در مصر بازداشت و 8 بمب خنثی شده است.
کد خبر: ۷۴۳۴۵۳
درگیری‌های مصربا 19 کشته و زخمی و 145 بازداشتی

امروز مصر شاهد برپایی اعتراضات خیابانی بود که در این تظاهرات‌ها دستکم دو نفر کشته و 15 تن نیز زخمی شدند و این درحالی است که تلویزیون الجزیره تعداد کشته‌ها را 4 نفر گزارش کرد.

همچنین امروز در دو حمله مسلحانه دو نیروی امنیتی از جمله یک سرتیپ نیز کشته شدند.

ارتش می‌گوید که در ساعات اولیه صبح، دو نفر از نیروهای در اثر شلیک گلوله از داخل یک خودروی در حال عبور کشته شده‌اند. پلیس هم می‌گوید که 5 نفر از نیروهایش در محله ابوکبیر بر اثر انفجار یک کمربند انفجاری زخمی شده‌اند.

این درحالی است که نیروهای امنیتی مصری تدابیر امنیتی گسترده‌ای در مناطق مختلف شهر قاهره به اجرا درآورده بودند و بیش از 100 نفر به اتهام طرفدارای از اخوان المسلمین پیش از برگزاری تظاهرات امروز دستگیر شدند.

این تدابیر امنیتی پس از آن انجام شد که اخوان و دیگر گروه‌های مخالف دولت عبدالفتاح السیسی از جمله سلفی‌ها برای برگزاری تظاهرات با عنوان «روز قیام مسلمانان» در روز جمعه فراخوان دادند.

این اولین فراخوان برای برگزاری تظاهرات به شکل رسمی پس از به قدرت رسیدن عبدالفتاح السیسی در مصر است و درپی این فراخوان نیروهای امنیتی مصری در تمام مناطق مهم شهر نیروهایش را مستقر کرده و در برخی مناطق حساس همچون کاخ ریاست جمهوری و دفتر وزارت دفاع نیز بلوک‌های بتونی‌ قرار داده است.

از سوی دیگر در شمال مصر و در منطقه شیخ الزوید نیز سه شبه‌نظامی کشته و 23 نفر در عملیات گسترده نیروهای امنیتی مصری دستگیر شدند.

تلویزیون مصر هم تصاویری از اعضای یک گروه تروریستی را منتشر کرد که در شهر المنیا دستگیر شدند.

خبرنگار المیادین از مصر گزارش داد که اوضاع نسبت به ساعات قبل‌تر آرام شده ولی همچنان در مناطقی از جمله در اسکندریه درگیری میان طرفداران اخوان و نیروهای امنیتی ادامه دارد.

وی در گزارش خود تصریح کرد که با وجود فراخوان اخوان و سلفی‌ها جمعیت زیادی در تظاهرات امروز حضور نیافتند و تدابیر امنیتی بیش از آنچه انتظار می‌رفت به اجرا درآمد.

ارتش و نیروهای امنیتی مصر شدیدترین تدابیر امنیتی را در اطراف میدان رابعه العدویه_محلی که اعترضات به برکناری محمد مرسی در انجا برپا می‌شد و سرانجام با حمله خونین نیروهای مصری و کشته شدن ده‌ها نفر پایان یافت_ به کار گرفته شد به طوری که منابع رسانه‌ای مصری خبر دادند که 18 خودرو زرهی در این منطقه حضور داشتند تا با هرگونه تظاهرات احتمالی اخوانی‌ها مقابله کنند و علاوه بر ان تعدادی از نیروهای ویژه مصری هم در این منطقه حضور پیدا کرده بودند.

گروه جبهه سلفی مصر و اخوان المسلمین از حامیان خود و دیگر معترضان به دولت فعلی مصر، خواسته‌اند تا در روز جمعه 28 نوامبر (7 آذر) به خیابان‌ها بیایند و با سکولار شدن دولت و ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی مقابله کنند و بر هویت اسلامی مصر پافشاری کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها