آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: ما هیچگاه دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نمی‌رویم؛ دشمنان باید بفهمند، ایران نه از غرب می‌ترسد، نه از صهیونیست هراسی دارد.
کد خبر: ۷۴۳۱۶۲
آیت‌الله جوادی آملی: دنبال سلاح کشتار جمعی نیستیم

به گزارش ایرنا، وی دیروز در درس تفسیر سوره زمر در مسجد اعظم قم، افزود: دشمنان اگر می‌خواهند قدرت ما را بدانند باید به جنگ هشت ساله‌ای که علیه ما تحمیل کردند، توجه کنند.

برگزاری نماز جمعه تهران در مصلی

ستاد نماز جمعه تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد نماز جمعه تهران از این هفته تا پایان سال‌ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش این ستاد، خطیب نماز جمعه این هفته، آیت‌الله امامی‌کاشانی است.

واکنش آیت‌الله نوری‌همدانی به اهانت به شیخ عیسی قاسم

آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید با محکوم کردن حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم اظهار کرد: چند سال است که مردم بحرین از ظلم و بیدادگری آل خلیفه که با حمایت عربستان، آمریکا و کشورهای استکباری صورت می‌گیرد به ستوه آمده‌اند؛ چند روز پیش نیز آل خلیفه برای محکم کردن جایگاه خود انتخاباتی برگزار کرد که با تحریم مردم و علما روبه‌رو شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی تأکید کرد: پس از تحریم انتخابات نیروهای آل خلیفه بدون هیچ دلیل و مجوزی به منزل این عالم بحرینی یورش بردند؛ حوزه علمیه قم حمله به منزل شیخ عیسی قاسم و هتاکی نسبت به ایشان را محکوم می‌کند و علما در برابر این جریان، ساکت نخواهند ماند.

دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی

فیض‌الله عرب‌سرخی، معاون وزیر دولت خاتمی و عضو شورای مرکزی سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی ایران درباره نسبت اصلاح‌طلبان با دولت روحانی گفت: وقتی روحانی خودش می‌گوید اصلاح‌طلب نیست چرا اصرار کنیم اصلاح‌طلب است؟ او به تسنیم گفت: جریان اصلاحات به‌دلیل اشتراک فکری با برنامه‌های روحانی، از وی حمایت کرد.

پیشرفت مذاکرات، اندازه چند سال نوری!

جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، گفت: از زمان برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو)، چند سال نوری پیشرفت داشته‌ایم.

به گزارش نسیم و به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، وی توضیح داد: در تمدید توافق، هیچ کاهش جدید تحریم برای ایران مطرح نیست، مقدار کمی از دارایی‌های بلوکه‌شده به صورت قسط پرداخت می‌شود و به اقداماتی برای ادامه توقف برنامه هسته‌ای‌ آنها نیاز است.

روایت نیویورک‌تایمز از فریادهای ظریف

یک مقام آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای وین به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت که در این مذاکرات وزرای خارجه ایران و‌ آمریکا در اتفاقی بی‌سابقه بر سر یکدیگر فریاد کشیده‌اند. به گزارش تسنیم، این روزنامه با اشاره به شخصیت وزرای خارجه ایران و آمریکا نوشته است: این دو سیاستمدار که در قالب فرهنگی خود افراد نجیبی بوده و به داد و فریاد عادت نداشته‌اند، ناگهان خود را در نزاعی دیدند که در نشست‌ها و مذاکرات خود در طول سال گذشته از آن اجتناب می‌کردند. به گفته این مقام آمریکایی این اولین بار بود که آنها صدای خود را بلند کرده و برخی عبارات نامناسب را مبادله کردند.

احتمال بازگشت احمدی‌نژاد به روایت احسان شریعتی

احسان شریعتی، فرزند دکتر علی شریعتی در گفت‌وگویی با ایلنا درباره احتمال بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه قدرت با بیان این‌که اگر اصلاح‌طلبان خوب عمل نکنند، احمدی‌نژاد برمی‌گردد، بیان کرد: هر جریانی برای این‌که برگردد امید دارد، اما به‌طور کلی این‌که جریانات اصولگرا یا اصلاح‌طلب برمی‌گردند دقیقا به نحوه عملکرد جریان حاکم بستگی دارد؛ اگر اصلاح‌طلبان بد عمل کنند، رقبایشان برمی‌گردند.

تعجب یک مقام اتریشی از حضور خبرنگاران زن ایرانی در وین

مارتین ویس، سخنگوی وزارت خارجه اتریش در گفت‌وگو با تسنیم با اظهار تعجب از حضور تعداد زیاد خبرنگار زن ایرانی گفت: تعداد زیادی خبرنگار زن از ایران برای مذاکرات می‌آیند که جالب توجه و خیلی خوب است؛ آنها مذاکرات را به‌صورت حرفه‌ای پوشش می‌دهند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره میزبانی اتریش در دورهای بعدی مذاکرات گفت: ما پیشنهاد میزبانی را داده‌ایم، اما تصمیم‌گیری در این باره مربوط به ما نیست و طرف‌های مذاکره‌کننده تصمیم می‌گیرند که کجا برای نشست‌ها مناسب است. ما مطمئنا آماده کمک و میزبانی هستیم.

ادعاهایی درباره جزئیات تمدید توافق ژنو

خبرگزاری فارس نوشت: شورای ملی ایرانی آمریکایی (نایاک) به نقل از منابع دیپلماتیک، جزئیاتی از تمدید برنامه اقدام مشترک را منتشر کرد.

براساس ادعای این گزارش، ایران در تمدید توافق ژنو متعهد شده است که در طول هفت ماه آینده، 35 کیلوگرم از مجموع 75 کیلو ذخایر اکسید اورانیوم با غنای 20 درصد خود را به سوخت تبدیل کند. این گزارش افزوده است: همچنین قرار است میزان بازرسی‌ها از کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ ایران افزایش یابد. ایران اجازه بازرسی‌های سرزده را نیز به آژانس خواهد داد.

نایاک مدعی شده است که ایران پذیرفته برخی از فعالیت‌های تحقیقات توسعه را محدود کند؛ از جمله آنها، تهران دیگر به سانتریفیوژ‌های آی.آر.5 گاز تزریق نخواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید: در مقابل، گروه 1+5 متعهد شده است ظرف این مدت مجموعا 4.9 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را آزاد کند. موارد تحریمی تعلیق‌شده در توافق ژنو، از جمله تحریم بیمه، کشتیرانی، فلزات گرانبها، قطعات یدکی هواپیمای مسافربری و صنعت خودرو، همچنان معلق خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها