همزمان با شروع ماه صفر شبکه سه سیما از دیروز پخش زنده پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی را از بصره در فاصله 550 کیلومتری کربلای معلی آغاز کرد.
کد خبر: ۷۴۲۲۱۷

به گزارش روابط عمومی شبکه سه، این تصاویر در قالب برنامه «در آستان خورشید» در فواصل بین برنامه‌ها پخش می‌شود. شبکه سه پخش زنده پیاده‌روی اربعین را از سال 1391 از نجف آغاز کرد، سال گذشته مسیر 360 کیلومتری سوق الشیوخ تا کربلا را پوشش تصویری داد و امسال مسیر 550 کیلومتری بصره تا کربلا برای پخش زنده بزرگ‌ترین همایش دینی جهان انتخاب شده است.

میثم آقابیگی و سیداحمد کاظم‌زاده راوی لحظه به لحظه پیاده‌روی اربعین هستند.

«بازی سخت» در سیمافیلم

بر اساس داستان بلند «می» نوشته محمدباقر رضایی فیلمنامه «بازی سخت» اقتباس می‌شود. این فیلمنامه در قالب تله‌فیلم در مرکز سیمافیلم ساخته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سیمافیلم، گروه ادبیات نمایشی این مرکز اقتباس تلویزیونی از داستان «می» را تصویب کرد و بهرام صادقی مزیدی این فیلمنامه را می‌نویسد. ماجرای «می» درباره پیرمردی به نام یعقوب است که پسرش به جبهه رفته و هر از گاهی برای او نامه می‌نویسد. پستچی که نامه‌ها را می‌آورد با یعقوب رابطه‌ای عاطفی برقرار می‌کند، اما زمانی فرا می‌رسد که دیگر نامه‌ای از پسر یعقوب نمی‌آید...

از داستان «می» در هفتمین دوره جشنواره ادبیات دفاع‌مقدس قدردانی شد.

«خندوانه» با بخش‌های جدید می‌آید

مدیر شبکه نسیم از پخش سری جدید برنامه طنز «خندوانه» همزمان با پایان ماه صفر خبر داد.

حسین کرمی درباره سری جدید خندوانه به جام‌جم گفت: برای سری جدید دکوری بزرگ‌تر در نظر گرفته‌‌ایم تا بتوانم تعداد تماشاگران حاضر در برنامه را دو تا سه برابر افزایش دهیم و امیدواریم با اتمام ساخت دکور، تصویربرداری سری جدید خندوانه آغاز شود.

مدیر شبکه نسیم در پاسخ به این پرسش که چه راهکارهایی برای تکراری نشدن سری جدید خندوانه اندیشیده‌اید، اظهار کرد: علاوه بر اعضای اتاق فکر این برنامه، رامبد جوان نیز به عنوان مجری و مولف این برنامه با پیش‌بینی تغییرات و ایجاد تنوع در قسمت‌های مربوط به مهمانان سعی خواهند کرد این برنامه دچار تکرار نشود.

کرمی ادامه داد: رامبد جوان هم تلاش می‌کند با افزایش تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در برنامه و متنوع کردن بخش‌ها در حال و هوا و فضای خندوانه تغییرات جدی ایجاد کند تا برنامه از ریتم و غافلگیری بیشتری برخوردار شود.

خواهرخواندگی اصفهان و لاهور در شبکه 4

مستند «خواهری در لاهور» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم امروز ساعت 11 از شبکه چهار پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار، در این مستند فرهنگ مشترک میان ایران و پاکستان و خواهرخواندگی میان دو شهر لاهور و اصفهان بررسی می‌شود. مقایسه بافت‌های تاریخی، هنری، فرهنگی و معماری بناهای اسلامی و آموزش زبان فارسی در دانشکده‌های لاهور از دیگر بخش‌های این مستند است.

مستند «فاجعه، زنده ماندن زمین» محصول کمپانی پیونر در سال 2008 به کارگردانی بن لاویر امشب ساعت 20 و 30 دقیقه در قالب برنامه چهارسوی علم از شبکه مستند پخش می‌شود. این مستند تاریخ سیاره زمین را بررسی می‌کند که پر از نابودی‌های دسته‌جمعی و تولد دوباره است. آتشفشان‌های ویرانگر، برخورد با سیارک‌ها و عصر یخبندان، تجربیات زمین در گذشته بوده‌ است. در این برنامه میزان آسیب‌پذیری نسل بشر نیز بررسی می‌شود. همچنین از امشب برنامه کافه‌ فناوری که برنامه‌ای ترکیبی و زنده درباره فناوری‌های نوین است، از شبکه چهار به نمایش درمی‌آید.

این برنامه فناوری‌های نوین بویژه فناوری‌های حوزه آی.تی یا همان فناوری ارتباطات را بررسی و تحلیل می‌کند. ‌کافه فناوری با معرفی دستاوردهای حوزه فناوری، سخت‌افزار و نرم‌افزار، در یک کارگاه‌ آموزشی اطلاعات و اخبار این حوزه در داخل و خارج کشور را به مخاطبان ارائه می‌کند و با حضور کارشناسان و متخصصان به چالش‌ها و مشکلات حوزه فناوری در کشور می‌پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها