رازهای 100 سالگی

عشق به شغل

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند. ما هرهفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.
کد خبر: ۷۴۰۹۶۹
عشق به شغل

جام جم سرا: داشتن امنیت شغلی، حقوق کافی، داشتن همکاران خوب، امیدواری به آینده و امکان پیشرفت شغلی ویژگی‌های یک شغل مناسب است و اگر همه اینها در کنار هم قرار بگیرد، می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود؛ این موضوع نتیجه پژوهشگران دانشگاه هاروارد است.

بر اساس بررسی‌ها، افراد شاغل روزانه بین شش تا 10 ساعت را در محل کارشان می‌گذرانند و اگر در طول این مدت دچار استرس باشند یا انگیزه و علاقه‌شان را نسبت به کار از دست بدهند، کمتر عمر خواهند کرد.

همچنین میزان بالای هورمون استرس‌زا یعنی کورتیزول به طور مستقیم با بالارفتن ریسک مرگ به دلیل بیماری قلبی در ارتباط است بنابراین شغل شما باید به نوعی باشد که با کمترین استرس ممکن دست و پنجه نرم کنید البته اگر از شغلی که دارید راضی نیستید یا جزو نیروهای تعدیلی بوده‌اید و قصد تغییر شغلی دارید، نباید بی‌گدار به آب بزنید، بلکه باید به همه جوانب خوب فکر کنید و درست تصمیم بگیرید.

به عنوان مثال اگر اخراج شده‌اید باید به جای غصه خوردن از طریق آگهی‌های استخدام و اطرافیان دنبال کار جدید باشید، توانایی‌هایتان را دست‌کم نگیرید و مطمئن باشید خیلی زود شغل جدیدی پیدا می‌کنید.

یادتان باشد فقط علاقه هم کافی نیست. در واقع هر چند علاقه به شغل از اهمیت زیادی برخوردار است، اما باید شرایطتان را هم بسنجید و ببینید کار مورد علاقه شما پاسخگوی نیاز مال‌تان خواهد بود.

«اگر می‌دانستم بعد از خروج از این کار باید سراغ چه شغلی بروم و چه کاری از دست من برمی‌آید، همین امروز شغلم را عوض می‌کردم.»

این جمله برایتان آشنا نیست؟ اگر پاسخ روشنی برای آن ندارید برای تغییر شغل دست نگه دارید، زیرا زمان مناسبی برای این کار نخواهد بود و نه‌تنها استرس‌هایتان تمام نمی‌شود، بلکه ممکن است با مشکلات جدیدی روبه‌رو شوید که استرس‌های شغلی را افزایش می‌دهد.

عجولانه تصمیم نگیرید

یک بگو مگو یا مشاجره کاری با رئیس‌تان دلیل موجهی برای تغییر شغل نیست و تصمیم‌گیری هنگام عصبانیت بزرگ‌ترین اشتباه‌ است.

اگر هم تصمیم‌تان را گرفته‌اید و می‌خواهید شغلتان را تغییر دهید، اول کار مناسب‌تان را پیدا کنید، یک ماه به صورت آزمایشی به محل کار جدید بروید و شرایط کاری را بسنجید تا اگر موافق میل‌تان نبود راه برگشتی داشته باشید.

گاهی اوقات پیشنهادهای کاری به حدی وسوسه‌کننده‌ است که ما فقط درآمد بیشتر را برای تغییر شغلمان در نظر می‌گیریم، اما یادتان باشد اگر این پیشنهاد فراتر از انتظارات شماست، یک جای کار می‌لنگد. بنابراین اگر قصد تغییر شغل دارید با افراد صاحب‌نظر و کارشناس مشورت کنید تا آینده شغلی‌تان به خطر نیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها