رئیس سابق سازمان سینمایی بالاخره به برخی ادعاها درباره این که مجوز تولید و ساخت فیلم سینمایی مساله‌دار «عصبانی نیستم» در زمان مدیریت او صادر شده است، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۴۰۸۳۷

جواد شمقدری به فارس گفت: متاسفانه بار نخست نیست که مدیران ارشاد در دوره فعلی چنین اظهارات و انتقادها و ادعاهایی را مطرح می‌کنند که با واقعیت تطبیق ندارد.

او در این باره توضیح داد: پیش از این نیز آقای وزیر در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد پرسش قرار گرفتند که چرا جشنواره افق نو را تعطیل کردند و این جشنواره برگزار نشد، ایشان گفتند که مدیریت قبل خودش این جشنواره را تعطیل کرده، در حالی که دستور صریح خودشان به بنده بود که پیگیری‌ها را متوقف کنم.

او درباره دو فیلم مجوز گرفته «قصه‌ها» و «عصبانی نیستم» توضیح داد:‌ جای سوال است چه مدیریتی این دو فیلم را مجوز نمایش می‌دهد و مشتاقانه به جشنواره فیلم فجر می‌برد و حتی وارد مهم‌ترین جایگاه یعنی بخش اصلی جشنواره مسابقه سینمای ایران می‌کند.

شمقدری یادآور شد: دوستان در هر حال یک خبطی در جشنواره فجر سال گذشته کردند و مجوز و بها را به این دو فیلم دادند بنابراین فیلم‌ها وارد جشنواره شد و حتی برای جوایزی هم نامزد شد، سپس که احساس کردند ممکن است مورد اعتراض واقع شوند از آن لحظه به بعد متاسفانه رفتارهای دوگانه را از آنها می‌بینیم در حالی که تلاش می‌کنند دو فیلم را اکران کنند؛ وقتی باز انتقادها را دیدند عقب نشینی کردند، ولی این‌که در محضر بزرگان خلاف واقع بگویند دیگر چنین انتظاری را از آنها نداشتیم.

رئیس سازمان سینمایی دولت دهم در بخش دیگر صحبت‌هایش اظهار کرد: واقعیت این است حتی اگر بپذیریم که این دو فیلم در دوره ما مجوز ساخت گرفته باشد، این پروانه نمایش است که تصمیم نهایی را می‌گیرد و برای سرنوشت یک فیلم تصمیم‌گیری می‌کند، زیرا از فاصله ساخت یک فیلم تا پروانه نمایش اتفاقات زیادی ممکن است بیفتد، همچنان که فیلمنامه عصبانی نیستم، کاملا تغییر کرده، به دلیل این‌که فیلمساز تصور کرده شرایط عوض شده و می‌تواند در پناه فیلمش رویکردهای سیاسی خود را نیز بگنجاند و همین کار را نیز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها